نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 14:11

دانشمندان ایرانی موجب اقتدار و تعالی کشور شده‌اند

گرگان- امام جمعه گرگان با اشاره به جایگاه فاخر فعالیت‌های علمی و پژوهشی در کشور، گفت: تلاش شرکت‌های دانش بنیان و دانشمندان ایرانی موجب اقتدار و تعالی جمهوری اسلامی کشور شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نور مفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: در دهه‌های گذشته توان نظامی به عنوان شاخص قدرتمندی ممالک مختلف بود که به مرور جای خود را به بنیه اقتصادی کشورها و تاثیرگذاری مباحث مالی داد.

امام جمعه گرگان افزود: در سال‌های اخیر پژوهش و احاطه به فناوری و دانش‌های نوین شرط اقتدار کشورهای مختلف است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در بین بیش از ۲۰۰ کشور جهان در رتبه ۱۶ قرار دارد.

وی ادامه داد: تلاش دانشمندان هسته‌ای، موشکی و دیگر علوم و فنون نوین سبب شده تا ایران جایگاه فاخری در سطح جهان داشته باشد و حتی موجب اعجاز دشمنان شود.

نورمفیدی با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و ضرورت وحدت بین حوزه و دانشگاه در جمهوری اسلامی ایران، گفت: وحدت این دو نهاد تاثیرگذار به معنای آن نیست که هر کدام از این نهادها وظایف و مسئولیت‌های خود را ترک و به کار نهاد دیگر وارد شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به درک بالای رانندگان کامیون و اصحاب حمل و نقل کشور در وقایع اخیر کشور اشاره کرد و گفت: همراهی خادمان ملت در سازمان‌های حمل و نقل (رانندگان) و تامین و انتقال ضروریات مردم در شرایطی که دشمنان به دنبال اختلال در این مقوله مهم بود بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با توصیه به نمازگزاران مبنی بر پیروی از سیره رفتاری ائمه و پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: مومنان و بندگان صالح خدا باید تلاش کنند منش و رفتار آنها در راستای آموزه‌های رفتاری و عملی بزرگان دین باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914045

مهمترین اخبار ایران و جهان: