نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 16:42

آغاز مراسم یوم العباس، هشتم محرم

مراسم عظیم و با شکوه یوم‌العباس«هشتم محرم» زنجانی‌ها با حضور هزاران نفر از عاشقان و دلباختگان اباعبدالله الحسین(ع) در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم عظیم و با شکوه یوم‌العباس«هشتم محرم» زنجانی‌ها با حضور هزاران نفر از عاشقان و دلباختگان اباعبدالله الحسین(ع) در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی آغاز شد.

هزاران نفر از عاشقان و عزاداران حسینی که از ساعت‌ها قبل در مسیر دسته عزاداری حسینهی اعظم زنجان تجمع کرده‌اند تا مراسم«یوم العباس» یا هشتم محرم را برگزار کنند.

 

جمعیت از ساعت‌ها قبل از شهرها و روستاهای اطراف آمده‌اند، تهران، قم، اراک، کرج، قزوین، تبریز، میانه، ارومیه، تکاب، بیجار و ... و همه و همه آمده‌اند تا اعلام حضور کنند، این را می‌شود به راحتی از پلاک‌های خودروهای پارک شده در خیایان‌ها و کوچه‌های اطراف فهمید، هر کس به هر طریقی خود را به زنجان رسانده است، برای عرض ارادت  به سید و سالار شهیدان.

شاه بیت ویژه این مراسم که همه سال قبل از مراسم اعلام می‌شود، توسط شاعر و مداح مشهور اهل بیت حاج ولی الله کلامی سروده شده است که به شرح ذیل است:

گلور امّ البنین اوغلی ابوالفضل
امیرالمومنین اوغلی ابوالفضل
بو دریای کرمدی
نگهبان حرمدی

جهاده ایلیوب عباس اراده
دیور هر لحظه با روی گشاده
حسینه نوکرم با خانواده
هزار احسن بو ارزشلی جهاده
سوسوزدی شاه دین اوغلی ابوالفضل

ابوالفضله نه تعریف و نه تمجید
امامه اولدی پشتیبان و امّید
ائدوب اخلاصینی مولاسی تأیید
درخشش ایلوری مانند خورشید
علی نون مه جبین اوغلی ابوالفضل

این شاه بیت در طول مراسم از سوی مداحان اهل بیت حاج ولی الله کلامی، سید یوسف شبیری، حاج مهدی رسولی، حاج مرتضی حیدری و... تکرار خواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است...

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1406201

مهمترین اخبار ایران و جهان: