نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 22:10

تحصیل ۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کرمانشاه_ مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحصیل ۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشغول خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی پاسدار بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد پس از تبریک روز خبرنگار در خصوص وضعیت پذیرش دانشجویان خارجی، اظهار کرد: حدود ۷۰۰ دانشجو بین الملل در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده که این آمار نسبت به سال‌های گذشته افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۲ درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از کشورهای خارجی هستند، افزود: این دانشجویان از کشورهای پاکستان، عراق، نروژ، هند، سومالی، فیلیپین و بحرین هستند که بر اساس توافقات با وزارت کشور معادل ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجویان داخلی دانشجوی مقطع کارشناسی و ۳۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهیم داشت.

مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در بین سایر دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت رتبه اول را در پذیرش دانشجویان خارجی دارد و همچنین در رتبه بندی شانگهای که بر اساس توانمندی‌ها دسته بندی می‌شوند رتبه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ است.

پاسدار ادامه داد: در رتبه بندی تایمز که حداکثر یک هزار و ۷۰۰ دانشگاه حضور دارند دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه رتبه ۵۰۰ تا ۶۰۰ در کل دنیا را به خود اختصاص داده و در رتبه دانشگاه‌های آسیا در جایگاه ۱۱۶ قرار گرفته است.

وی با تاکید بر پذیرش دانشجویان در رشته‌های مشخص شده، گفت: ۳۰ رشته مختلف در پنج مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی، پزشکی در رشته‌های دارو سازی، دندان پزشکی و پی اچ دی برای دانشجویان خارجی تعریف شده که به طور کلی تمامی مقاطع از کارشناسی تا دکترای بالینی را پوشش می‌دهد.

مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه آغاز جذب دانشجویان خارجی در سال ۱۳۹۵ با ۱۶ دانشجو صورت گرفته و در این مدت شاهد رشد چشم گیری بودیم، بیان کرد: امروز با پذیرش ۷۰۰ دانشجو رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، مامایی، هوشبری و دندان پزشکی بیشترین تقاضا را برای تحصیل دانشجویان خارجی دارد.

پاسدار یادآور شد: با توجه به اینکه پزشکان استان کرمانشاه از زمان جنگ تاکنون بحران‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته دارای تجربیات خوبی بوده که به دانشجویان خود انتقال دارند و فارغ التحصیلان این دانشگاه با تجربیات خوبی وارد عرصه پزشکی خواهند شد.

پاسدار به تعامل دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با ۱۲ دانشگاه بین‌المللی تاکید و عنوان کرد: علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه، برگزاری سمینارها و ارتباطات علمی با دانشگاه‌های دیگر در سطح بین الملل هم اکنون لیست دانشجویان بغداد نیز مورد تأیید وزارت علوم کشور عراق قرار گرفت و از این پس دانشجویان بغدادی نیز امکان تحصیل خواهند داشت.

وی مطرح کرد: هزینه شهریه دانشجویان خارجی چهار هزار و ۳۸۰ دلار معادل ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده که این مبلغ در مقاطع تحصیلی متفاوت و متغیر خواهد بود اما در این روند همچون دانشجویان بومی شهریه دریافت می‌شود و به لحاظ ارائه خدمات تفاوتی با دانشجویان بومی نخواهند داشت و در فعالیت‌های انجمن‌های علمی و صنفی محدودیتی ندارند.

مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه همچنین به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه درمانی اشاره و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه توریسم درمانی باید در پی تبلیغات گسترده برای معرفی این ظرفیت‌های و استفاده از آن‌ها باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432901

مهمترین اخبار ایران و جهان: