نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 16:21

قیام کربلا مظهر اقتدار اسلام است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل قیام کربلا را مظهر اقتدار اسلام برشمرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دستاورد مهم نهضت حسینی باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر پنجشنبه در اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی در میدان عالی قاپوی اردبیل در سخنانی اظهار کرد: عاشورا مظهر هویت، قدرت و اقتدار دین اسلام بوده و جریان سازی و اثرگذاری در طول تاریخ از مهم‌ترین شاخصه‌های این قیام به شمار می‌رود.

وی به هراس دشمن از جریان سازی قیام عاشورا در جوامع اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان از این جریان سازی عاشورا در جامعه وحشت داشته و به همین خاطر اکنون و در طول تاریخ تمام همت خود را برای فراموش کردن عاشورا به کار بسته و د. تلاشند تا عزاداری محرم و عاشورا و ترویج فرهنگ حسینی در کشوری مقدس به نام جمهوری اسلامی ایران اتفاق نیافتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی اردبیل عجر و ناتوانی فرهنگ غیر عاشورایی در مقابل فرهنگ عاشورایی را نشان بارز تلاش دشمن در تهاجم فرهنگی در جامعه عنوان کرد و افزود: از اینکه دشمن پویش و هشتگ‌هایی از قبیل منع پوشیدن لباس سیاه و یا منع استفاده از غذاهای نذری را رواج می‌دهد نشان از عجز فرهنگ غیر عاشورایی در مقابل فرهنگ عاشورایی است اما جوانان حسینی ایران اسلامی همواره دست رد به سینه دشمن زده و زیر بیرق اباعبدالله الحسین (ع) مانده اند.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: اگر بسیاری از افراد در قالب قومیت، ملیت و یا فرهنگ خاصی دور هم جمع می‌شوند، ما ملت حسینی در زیر پرچم واحدی به نام پرچم اباعبدالله الحسین (ع) جمع شده و ملت توحیدی عاشق فرهنگ حسینی را تشکیل داده‌ایم.

عقلانیت توحیدی درس بزرگ عاشورا برای تاریخ است

وی عقلانیت توحیدی را مهم‌ترین پیام قرآن عنوان کرد و افزود: قرآن نور مبین و هدایت‌گراست و دشمنان به‌لحاظ ماندگاری در ظلمت و جهالت توان دیدن نور را نداشته و هنگام استماع آیات الهی عذاب می‌کشند لذا به ناچار اقدام به قرآن سوزی کرده اما از این این امر غافل‌اند که با سوزاندن کاغذ هرگز فرهنگ، تعالیم و آموزه‌های قرآن از بین نخواهند رفت.

وی افزود: این عزاداری برخلاف تصور دشمنان، عزاداری ماه محرم تنها متعلق به مذهب شیعه نیست بلکه برادران اهل سنت در دستجات باشکوه بر اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش عزاداری کرده و این نشان از اتحاد بین مسلمین اعم از شیعه و سنی و مایه شکست توطئه‌های فرهنگی دشمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر بیدارگری و ماندگاری آموزه‌های عاشورا در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: آموزه‌های عاشورا بصیرت آفرین است و این برای دشمن سخت بوده و همواره در کمرنگ کردن این آموزه‌ها از جمله فرهنگ ناب قرآنی تلاش کرده و اخیراً با قرآن سوزی این استیصال خود را در برابر قدرت اسلام و قرآن ابراز کرده است.

قیام کربلا مظهر اقتدار اسلام است

غیرت مردان بزرگترین راهبرد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است

حجت الاسلام جعفرزاده بر لزوم رواج امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دستاورد مهم قیام عاشورا تاکید کرد و افزود: اگر در جامعه گناه، شهوت و بی بند و باری رواج یابد آن جامعه از حرکت و پیشرفت باز می‌ایستد و نام حسین (ع) و آموزه‌های دینی در آن جامعه به فراموشی سپرده می‌شود که این مهم‌ترین هدف دشمن در تهاجم فرهنگی و رواج بی‌عفتی در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل حضرت زینب (س) را بزرگترین حامی حیا و عفت و نماد غیرت در تاریخ اسلام عنوان کرد و گفت: پس از قیام عاشورا حضرت زینب (س) با رشادت و غیرت خود از زنان و دختران اهل بیت (ع) مراقبت کرده و هرگز اجازه نگاه آلوده امویان به اسیران کربلا را نداد.

وی افزود: مردان جامعه باید در غیرتمندی و حفاظت از ناموس، بیش از پیش تلاش کرده و دشمن را در رواج بی حجابی و بی‌عفتی در بین زنان و دختران ناکام گذاشته و سبک و مرام امام حسین (ع) و یاران باوفایش را در دفاع از آموزه‌های اسلامی الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر تنها با فعالیت یک ستاد در جامعه محقق نمی‌شود چرا که این ستاد یک سمبل و راهبر بوده و نیازمند همت همگانی و دغدغه مندی عمومی افراد جامعه است تا در مقابل منکرات ایستاده و معروف‌هارا در جامعه احیا و ترویج دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1409401

مهمترین اخبار ایران و جهان: