نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 16:11

پلیس ترکیه 17 نفر را به اتهام عضویت در داعش دستگیر کرد

پلیس ترکیه امروز اعلام کرد که 17 فرد را در استان استانبول به اتهام عضویت در گروهک تروریستی داعش دستگیر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان مبارزه با تروریسم پلیس ترکیه امروز (جمعه) خبر داد که طی یک عملیات امنیتی، ۱۷ عضو گروهک تروریستی داعش دستگیر شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این افراد پیش از این در عراق و سوریه حضور داشته و جنگیده‌اند وطی عملیاتی در پنج نقطه مختلف استانبول مخفیگاه آن‌ها مورد حمله نیروهای پلیس قرار گرفته است.

پلیس ترکیه همچنین اعلام کرد که در مخفیگاه تروریست‌ها لیستی از شماره تلفن تروریست‌های داعش و اسناد سازمانی این گروهم کشف شده است.

 نیروهای امنیتی ترکیه صبح روز ۲۳ تیر ماه نیز ۳۳ تبعه خارجی در این کشور را در دو استان استانبول و مرسین به ظن عضویت در گروهک تروریستی داعش دستگیر کردند.

در دوم تیر ماه نیز نیروهای امنیتی در استانبول فردی را دستگیر کردند که با توجه به اقلام یافت شده در خانه‌اش به نظر می‌رسید آماده انجام عملیات بزرگ تروریستی است.

در سوم خرداد نیز منابع امنیتی ترکیه از بازداشت ۱۲ تروریست داعشی از جمله سه سرکرده این گروهک در استان‌های استانبول، قونیه و آنتالیا، خبر دادند. این افراد نام خود را گروه «التقوی» نهاده و دستورات لازم را از سران باقی مانده داعش در سوریه می‌گرفتند و اقدام به جمع‌آوری پول و جذب افراد برای داعش می‌کردند.

نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون بارها از کشف و خنثی‌سازی عملیات‌های داعش به خصوص در استانبول خبر داده‌اند، شهری که طی سال‌های گذشته چندین بار شاهد عملیات‌های تروریستی بود که آخرین آن در ۲۲ آبان سال گذشته در خیابان استقلال در منطقه «بی‌اوغلو» رخ داد و دست کم شش کشته و ۸۱ زخمی بر جای گذاشت.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425701

مهمترین اخبار ایران و جهان: