نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 21:57

هشدار گرمازدگی و آتش‌سوزی مزارع در قزوین صادر شد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از فردا جمعه ۳۰ تیرماه تا دوشنبه ۲ مردادماه شاهد افزایش شدید دمای هوا در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود که خطر گرمازدگی و آتش‌سوزی در مزارع و مراتع استان قزوین را تشدید می‌کند.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به تشدید گرمای هوا در 4 روز آینده، اظهار داشت: از فردا جمعه 30 تیرماه تا دوشنبه 2 مردادماه شاهد افزایش شدید دمای هوا در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود که خطر گرمازدگی و آتش‌سوزی در مزارع و مراتع استان قزوین را تشدید می‌کند.

وی اضافه کرد: بنابراین از هم‌استانی‌ها انتظار داریم که در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند و از ترددهای غیرضروری در ساعات گرم روز خودداری کنند، همچنین کشاورزان و سایر افراد هم باید از روشن کردن آتش در زمین‌های کشاورزی و مراتع خودداری جدی کنند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های کشاورزی تصریح کرد: در مجموع از فردا تا اوایل هفته آینده جوی نسبتاً پایدار خواهیم داشت و پدیده غالب هم وزش بادهای جنوب شرقی خواهد بود که در بخش‌های شرقی و جنوبی دشت قزوین گرد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وزش غبار محلی در برخی از بخش‌های دشت قزوین احتمال افزایش آلودگی هوا وجود دارد و در مناطق مستعد آلودگی باید نکات لازم رعایت شود که از جمله آنها عدم تردد طولانی‌ مدت گروه‌های حساس مانند افراد سالمند، کودکان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی در فضای باز است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به رگبارهای پراکنده امروز (پنجشنبه) گفت: با توجه به گذر امواج تراز میانی جو شامگاه امروز شاهد افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق و حتی وزش بادهای شدید لحظه‌ای در نقاط مختلف استان به ویژه شهر قزوین بودیم که البته این موج بارشی موقتی بوده و فردا از استان خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1393501

مهمترین اخبار ایران و جهان: