نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 11:30

درآمدهای مالیاتی استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: سال گذشته درآمد مالیاتی استان بوشهر ۴۶ درصد افزایش یافت و امسال نیز افزایش ۹ درصدی تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح شنبه در نشست بررسی تسهیلات اعتباری در حمایت از تولید و طرح‌های اشتغال‌زایی اظهار داشت: در پرداخت تبصره ۱۶ قانون بودجه شاهد همکاری قابل توجه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه در کمتر از ۲ ماه منابع لازم جذب و پرداخت شد اضافه کرد: در یک اقدام انقلابی صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها راه‌اندازی و منابع اعتباری آن تعریف شد.

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به تأمین اعتبارات این صندوق از طریق منابع درآمدی استانی گفت: استان بوشهر از ظرفیت درآمدی قابل توجهی برخوردار است که باید از این منابع در صندوق پیشرفت و عدالت استفاده کرد.

محمدی‌زاده ظرفیت درآمد مالیاتی را یکی از منابع مهم استانی دانست و بیان کرد: سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ درآمد مالیاتی استان بوشهر ۴۶ درصد افزایش یافت و امسال نیز افزایش ۹ درصدی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سال قبل تعهد مالیاتی استان بوشهر محقق شد افزود: مازاد درآمد مالیاتی، ارزش افزوده، بهره مالکانه حقوق دولتی معادن باید به منابع اعتباری صندوق پیشرفت و عدالت استان بوشهر افزوده شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت استفاده از این صندوق در طرح‌ها و برنامه‌ها خاطرنشان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالا، طرح‌های اشتغال‌زا، دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش محصولات در اولویت پرداخت این صندوق قرار دارد.

محمدی‌زاده افزایش میزان آورده دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از منابع اعتباری صندوق پیشرفت و عدالت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: امید می‌رود از ظرفیت این صندوق در تحقق اهداف و برنامه‌ها به نحو مطلوب استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415001

مهمترین اخبار ایران و جهان: