نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 21:40

رسیدگی به بیش از ۱۴۴ هزار پرونده در شعب حل اختلاف کرمانشاه

کرمانشاه- معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کرمانشاه از رسیدگی به بیش از ۱۴۴ هزار پرونده در شعب حل اختلاف کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فتاحی بعد از ظهر سه‌شنبه در همایش اصلاح حسینی که با حضور مسئولین کشوری و استانی، بزرگان محلی و صلح یاران در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی صلح و سازش به عنوان یک فضیلت اخلاقی مورد تاکید پیشوایان دینی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع صلح از منظر قرآن، روایات و عقلانی مورد توجه است، افزود: در پاره‌ای از آیات قرآنی خداوند به صلح توصیه می‌کند و ائمه و بزرگان دینی هم روی این مسئله تاکید دارند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه تصریح کرد: از منظر عقلانی هم یکی از مشخصه‌های بارز افزایش سرمایه اجتماعی در جوامع وجود صلح و سازش در جامعه است و وجود بزرگان و مصلحان و توسعه فرهنگ سازش از شاخصه‌های یک جامعه خوشبخت به شمار می‌رود.

فتاحی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته فرهنگ صلح و سازش در بین مردم کرمانشاه به خوبی نهادینه شده، گفت: مردم کرمانشاه از دیرباز به صفات پهلوانی، فتوت و صفات نیک معروف بوده اند و با وجود اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم یک زیست مسالمت آمیز داشته اند.

وی به گزارشی از عملکرد معاونت توسعه حل اختلاف استان طی سال گذشته پرداخت و بیان کرد: طی سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۳۸۳ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که با احتساب پرونده‌های مانده از سال گذشته جمعاً ۱۱۴ هزار و ۶۸۶ فقره پرونده در این سال رسیدگی و مختومه شد.

فتاحی افزود: نزدیک به ۲۹ هزار فقره از این تعداد پرونده به صلح و سازش رسیده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه اعلام کرد: از کل پرونده‌های مختومه سال گذشته ۲۵ فقره پرونده قتل عمد بوده که با کمک همکاران شورای حل اختلاف و متنفذین و بزرگان به سازش رسیده است.

به گفته این مسئول تعداد پرونده‌های قتل به سازش رسیده استان طی سال‌جاری را ۱۵ فقره اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1403389

مهمترین اخبار ایران و جهان: