نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 18:16

جبران کمبود فضای آموزشی استان اردبیل نیازمند 6 هزار میلیارد اعتبار است

استاندار اردبیل گفت: یکی از چالش‌های اساسی آموزش‌و‌پرورش در استان اردبیل کمبود فضای آموزشی است که برای جبران این کمبود نیازمند بیش از ۶هزارمیلیارد تومان اعتبار هستیم و در این خصوص استفاده از ظرفیت مسؤولیت اجتماعی شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی مورد توجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز در شورای آموزش‌وپرورش استان اردبیل اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی آموزش‌وپرورش در استان اردبیل کمبود فضای آموزشی است و این مشکل با اقدامات و اعتبارات عادی قابل حل نخواهد بود چراکه بیش از ۶هزارمیلیارد تومان برای جبران این کمبود نیاز است.

وی افزود: علاوه بر استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز، ۲ راهکار اساسی در این زمینه وجود دارد، اول ظرفیت مسؤولیت اجتماعی شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و دوم ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولتی که لازم است برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز در این زمینه انجام شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به وظیفه‌ای که قانون‌گذار تعیین کرده است، در شهرک‌های جدید هم باید زمین برای فضای آموزشی اختصاص یابد که باید در طراحی و ساخت این شهرک‌ها به این مسئله توجه ویژه شود.

توجه به ظرفیت‌های اردوگاه مقدس اردبیلی با اختصاص اعتبارات لازم برای تجهیز و بهسازی

عاملی بیان کرد: اردوگاه مقدس اردبیلی ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک اردوگاه ملی و پذیرایی از رویدادهای تربیتی در سطح کشوری را دارد و در همین راستا طی بازدید اخیر از این اردوگاه، مقرر شد ۵میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تجهیز و بهسازی آن تخصیص یابد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در آموزش‌وپرورش، گفت: یکی از خلأهای موجود در جامعه، آموزش‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی است که آموزش‌وپرورش در قالب برنامه‌های تربیتی می‌تواند اقدامات مهمی در این حوزه انجام دهد.

جمع‌آوری مدارس کانکسی جزو اولویت‌های اصلی سال تحصیلی آینده است

استاندار اردبیل بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده باید با دقت و حساسیت انجام شود و در این زمینه لازم است جمع‌آوری مدارس کانکسی جزو اولویت‌های اصلی باشد.

عاملی با بیان اینکه ارتقای جایگاه استان اردبیل در کنکور و بهبود میانگین نمرات امتحان نهایی، مهم‌ترین اولویت آموزشی استان است، تصریح کرد: در طول سال تحصیلی حتما از ظرفیت مشاوران مجرب برای برگزاری جلسات انگیزشی و مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان کنکوری استفاده شود و کلاس‌های فوق‌العاده و جبرانی با نگاه عدالت آموزشی و ارتقای آموزشی اجرا شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431101

مهمترین اخبار ایران و جهان: