نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 09:21

نوسازی خانه‌های بهداشت خراسان شمالی ۲۳۲ میلیارد بودجه نیاز دارد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی ۹۸ میلیارد تومان برای استانداردسازی واحدهای بهداشت و ۲۳۲ میلیارد برای نوسازی واحدهای بهداشت و درمان بالای ۲۵ سال ساخت، اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در نشست کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، نیازمندی‌های استان در این حوزه را بیان کرد و اظهار داشت: ۷۲۰ میلیارد تومان در عناوین مختلف در حوزه بهداشت و درمان استان تعریف شده که برای تأمین آن نیازمند این هستیم که در کنار سهم استانی، سهم وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه کشور لحاظ شود.

استاندار خراسان شمالی ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان استان، افزود: استان خراسان شمالی ۹۸ میلیارد تومان برای استاندارد سازی واحدهای بهداشت و ۲۳۲ میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای بهداشت و درمان بالای ۲۵ سال ساخت، اعتبار نیاز دارد.

وی با توجه به اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند افزود: با کمبود اعتبارات جاری در بیمارستان‌ها مواجه هستیم و امکان افزایش تعرفه‌ها را نیز نداریم.

استاندار خراسان شمالی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواست تا برقراری عدالت در شاخص‌ها و سرانه‌های بهداشت و درمان استان‌ها را از اهداف و رسالت‌های مهم خود بداند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429789

مهمترین اخبار ایران و جهان: