نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 10:56

ثبت نام ۱۱ هزار هرمزگانی برای پیاده‌روی اربعین حسینی

مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: تاکنون ۱۱ هزار نفر از این استان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی اصغر دهقانی مدیر حج و زیارت هرمزگان امروز اظهار کرد: نام نویسی در سامانه سماح (samah.haj.ir) که شرط اصلی حضور در راهپیمایی اربعین حسینی است، از سوم مردادماه جاری (هفتم محرم) آغاز شده و تا ۲۰ شهریورماه امسال (۲۵ صفر) ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران نیز از ۲۷ مردادماه تا ۲۵ شهریورماه (یکم تا پایان ماه صفر) است، بیان کرد: زائران نیازی به ویزا ندارند و عوارض خروج از کشور نیز از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

مدیر حج و زیارت هرمزگان اظهار کرد: ارائه خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی و بیمه‌ای و سایر خدمات برای زائران اربعین مستلزم ثبت‌نام در سامانه سماح است، لذا تاکید می‌شود همه افرادی که متقاضی شرکت در این مراسم معنوی هستند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

دهقانی یادآورشد: ارائه خدماتی از قبیل تهیه بلیط، دریافت گذرنامه زیارتی اربعین و اختصاص ارز زیارتی و سایر خدمات نیز مشروط به ثبت نام زائران و متقاضیان در سامانه سماح است.

وی ادامه داد: بسته‌های مختلفی از سفر در قالب تعهدات بیمه‌ای از ۳۵ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان و ۵۵ هزار تومان تعیین شده است که زائران می‌توانند هر یک از این بسته‌ها را انتخاب کنند.‌

این مسوول با اشاره به اینکه امسال گذرنامه از زمان خروج باید به مدت ۶ ماه اعتبار داشته باشد، گفت: افرادی که می‌خواهند از گذرنامه زیارتی اربعین استفاده کنند باید برای دریافت آن به سامانه پلیس من یا با مراجعه حضوری به پلیس + ۱۰ با پرداخت ۵۰ هزار تومان اقدام کنند که پنج روزه صادر می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430189

مهمترین اخبار ایران و جهان: