نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 02:09

قشقایی‌راد: نوجوانان هندبال روح بردن و اعتماد به نفس بالایی دارند

کارشناس هندبال ایران گفت: روح بردن، خواستن برای پیروزی و اعتماد به نفس از مهمترین نکات ملی‌پوشان نوجوان در رقابت‌های قهرمانی جهان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی قشقایی‌راد، مربی و کارشناس هندبال در خصوص عملکرد تیم ملی نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: آماده‌سازی تیم ملی هندبال نوجوانان یک پروسه 2 ساله است که ابتدا از هندبال ساحلی کلید خورد و بعد در هندبال سالنی نوجوانان ادامه یافت. 

وی با بیان اینکه این نسل توانایی بسیار خوبی دارند و بدنه نسل آینده هندبال ایران را تشکیل می‌دهند، افزود: این نوجوانان نسل بسیار مستعد و خوبی هستند؛ البته برنامه‌ریزی فدراسیون و حمایت‌های کامل رئیس فدراسیون از رده‌های پایه نیز هدفمند بود. نخستین هدف تیم ملی نوجوانان حضور در مسابقات جهانی بود که این امر با نایب قهرمانی در مسابقات آسیایی محقق شد. 

قشقایی‌راد با بیان اینکه ما حدود 13 سال در مسابقات قهرمانی جهان حضور نداشتیم و پس از این مدت با درخشش هندبالیست‌ها به مرحله یک هشتم رفتیم که بازتاب خوبی هم داشت، گفت: در حال حاضر عملکرد فوق‌العاده این تیم در برابر سوئد و جزایر فارویی که در واقع تیم دوم دانمارک بوده و در دنیای هندبال صاحب سبک است، بسیار عالی بود هر چند برای من به‌عنوان سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی که با تعدادی از این نوجوانان در هندبال ساحلی کار کرده بودم، قابل پیش‌بینی بود.

وی ادامه داد: تیم ملی نوجوانان در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های سخت‌تری دارد ولی با تمرکزی که این تیم دارد و همچنین کادر فنی خوب و با برنامه‌ریزی که برای تمرینات دارند و آنالیزی که از هر تیم دارند، نتایج بسیار بهتری شاهد خواهیم بود؛ البته تا همین مرحله هم کار بزرگی صورت گرفته است.

قشقایی‌راد در مورد مهمترین نکته بازی ملی‌پوشان برابر سوئد و جزایر فارو خاطرنشان کرد: روح بردن، خواستن برای پیروزی و اعتماد به نفس از مهمترین نکات این دو دیدار بود. این ویژگی‌ها سبب شد وقتی هم از نتیجه عقب بیفتند از بازی دست نکشند و برای پیروزی بجنگند. اگر ملی‌پوشان بتوانند همین روحیه را حفظ کند شاهد بازی‌های خوبی از آنان در مرحله یک هشتم خواهیم بود.

کارشناس هندبال ایران با اشاره به دیدار مقابل جزایر فارو عنوان کرد: تعویض‌های بجا و در درست‌ترین وقت بازی در واقع وقتی که کادرفنی می‌داند چه مهره‌هایی دارد و از چه مهره‌هایی در چه زمانی استفاده کند یکی از مهترین نکات بازی با جزایر فارو بود. همچنین روحیه پیروزی بازیکنان و جنگیدن تا دقیقه 60 بازی نکته مهم دیگر بازی مقابل تیم قدرتمند جزایر فارو بود.

وی اظهار داشت: در مرحله بعدی با آلمان و عربستان دیدار خواهیم کرد. آلمان قهرمان اروپا و جهان و همیشه در رده‌های پایه جز مدعیان است و عربستان هم همیشه بازی را سخت می‌کند؛ بنابراین دو بازی سخت خواهیم داشت، البته اگر بتوانیم روحیه جنگندگی بازیکنان را حفظ کنیم و آنالیز خوبی از این دو تیم داشته باشیم قطعاً در این دو بازی عملکرد خوبی خواهیم داشت. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429689

مهمترین اخبار ایران و جهان: