نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 15:48

ترکیه در سودای احیای توافق صادرات غلات بین روسیه و اوکراین

روزنامه صباح ترکیه گزارش داد که منابع دولتی این کشور می‌گویند ترکیه به دنبال احیای توافق قبلی بین روسیه و اوکراین برای صادرات غلات است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از صباح، منابع دولتی ترکیه می‌گویند که این کشور به دنبال احیای همان توافق قبلی صادرات غلات بین روسیه و اوکراین است و از ارائه یک طرح جایگزین حمایت نمی‌کند.

گفته می‌شود از زمانی که اجرای توافق مذکور به خاطر عدم موافقت روسیه متوقف شده، دیپلمات‌های ترکیه در حال مذاکره با نمایندگان سازمان ملل، روسیه و اوکراین برای احیای توافق مذکور در راستای تسهیل صادرات غلات اوکراین به بازار جهانی هستند.

روسیه مدعی است که آمریکا و اتحادیه اروپا به تعهدات خود در این توافق در قبال روسیه عمل نکرده و تلاشی برای تسهیل صادرات کود و محصولات کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی نکرده‌اند.

رسانه‌های ترکیه‌ای می‌گویند که آنکارا به دنبال ازسرگیری اجرای توافق در چارچوب قبلی آن است. دولت ترکیه معتقد است که کریدور صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه ارزان‌ترین مسیر رساندن محصولات کشاورزی اوکراین به بازار جهانی است.

چند روز پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درباره توافق مذکور با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به صورت تلفنی صحبت کرده است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429101

مهمترین اخبار ایران و جهان: