نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 19:04

صادرات کالای کرمانشاه بابیش از۱۲۹هزار دستگاه کامیون انجام می‌گیرد

کرمانشاه_ مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: صادرات کالای کرمانشاه با بیش از ۱۲۹ هزار دستگاه کامیون انجام می‌گیرد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهار ماهه نخست از سالجاری ۱۲۹ هزار و ۱۹ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی با انجام تشریفات گمرکی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه کالای خود را به خارج از کشور صادر کردند.

وی افزود: از مجموع تعداد کامیون عبوری حامل کالای صادراتی از حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان باتردد ۴۹ هزار و ۱۹ دستگاه کامیون بیشترین سهم کامیون‌های حامل کالای صادراتی را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

مدیر کل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: سهم گمرک خسروی از کامیون‌های حامل کالای صادراتی در چهار ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه را ۳۳ هزار و ۳۰۶ دستگاه است.

عباس زاده به تعداد کامیون‌های عبوری از گمرکات سومار، شوشمی و شیخ صله اشاره کرد و گفت: به ترتیب ۲۱ هزار و ۵۹۳ دستگاه، یازده هزار و ۳۲۴ دستگاه و ۱۳ هزار و ۷۷۷ دستگاه بوده است.

مدیر کل گمرک کرمانشاه ادامه داد: حجم کالای صادراتی توسط این تعداد کامیون را ۹۳۵ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۹۶۱ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۳ تن برآورد شده است.

عباس زاده به عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان تاکید و خاطر نشان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و.... بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436001

مهمترین اخبار ایران و جهان: