نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 12:03

ارتقای معیشت راهداران استان بوشهر پیگیری می‌شود

بوشهر- معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ارتقای معیشت راهداران در استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید طالب لواسانی صبح پنجشنبه در نشست مشترک کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این اداره کل ۴۳۳ نفر در قالب استخدام‌های رسمی، پیمانی، قراردادی، طرح معین، شرکتی و… فعالیت دارند که این میزان نیرو با وسعت استان همخوانی ندارد و بسیاری از همکاران عهده دار دو یا سه وظیفه هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: از این تعداد ۲۲۰ نیرو راهدار هستند که عمدتاً در قالب شرکتی و طرح معین با کمترین دریافتی به صورت شبانه روز و شرایط جوی نامناسب، وظیفه نگهداری و ارتقای راه‌های استان را دارند. ضمن اینکه به دلیل بازنشستگی یا انتقال راهداران به بخش‌های اداری، از این نظر هم با کمبود جدی مواجه هستیم.

لواسانی با اشاره به فعالیت راهداری استان در نوروز گذشته در قالب ۱۶ ایستگاه جاده‌ای تاکید کرد: به دلیل کمبود راهدار، همکاران ما قریب یک ماه بدون مرخصی فعالیت مستمر در جاده‌ها داشتند، در حالی که نیروهای سایر دستگاه‌های عملیاتی و امدادی به صورت چرخشی در این ایام از مرخصی برخوردار بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه منزلت، کرامت و معیشت همکاران سه راهبرد این معاونت می‌باشد افزود: بر همین اساس سال گذشته از معدود ادارات راهداری استان‌ها بودیم که منظم ترین پرداختی را با محاسبه ضریب افزایش ۵۷ درصدی حقوق داشتیم، هرچند پایه حقوقی همکاران پایین است و انتظار می‌رود در مجلس برای آن چاره اندیشی شود.

ارتقای معیشت راهداران استان بوشهر پیگیری می‌شود

لواسانی به ایجاد کمیته‌هایی برای افزایش بهره وری در این اداره کل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با شناسایی و رفع برخی چالش‌ها، همزمان با تغییر مدیریتی این اداره کل در دولت سیزدهم، رتبه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ارزیابی کشوری از ۲۷ به ۳ ارتقا یافت که کمترین سهم را برای مدیریت قائل هستیم و قطعاً عملکرد همکاران سخت کوش منجر به این توفیق بزرگ شده است.

وی یکی از مهمترین درخواست‌های همکاران را قرارگیری راهداری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور دانست و اظهار داشت: همکاران ما در هر اتفاق جاده‌ای جز پیشگامان حضور در صحنه‌ها می‌باشند و برای نگهداری و ارتقای کیفیت جاده، در گرمای ۵۰ درجه مشغول فعالیت زیر آفتاب هستند که در صورت موافقت دولت و مصوبه مجلس جز مشاغل سخت قرار بگیرند، وضعیت پرداختی و معیشتی آنها نیز ارتقا می‌یابد.

لواسانی همچنین خواستار مساعدت برای برخورداری حداکثری همکاران از زمین تحت مالکیت این اداره کل شد که اخیراً در قالب طرح نهضت مسکن در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374789

مهمترین اخبار ایران و جهان: