نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 17:15

۳۳ هزار متر خط انتقال آب در اردبیل اصلاح و توسعه یافت

اردبیل-مدیر شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: ۳۳ هزار متر از خطوط انتقال آب اردبیل در راستای افزایش توان تامین و افزایش کیفیت آب شرب اصلاح و توسعه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نعمت‌سلطانی ظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های توسعه خطوط انتقال آب اردبیل اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۲۳۱ متر از خطوط انتقال آب استان اردبیل با هدف افزایش توان تأمین و افزایش کیفیت آب آشامیدنی مشترکان طی ۳ ماهه گذشته سال جاری اصلاح و توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در شهرستان‌های اردبیل، کوثر، خلخال، بیله‌سوار، جعفرآباد، پارس‌آباد، اصلاندوز، گرمی، مشگین‌شهر، نیر، نمین و سرعین اجرا شد، گفت: اصلاح ۲۷۹ انشعاب آب، ۹۶۲ مورد رفع اتفاقات شبکه، انشعابات و خطوط انتقال، تعمیر و تعویض ۲۷ تابلو برق چاه، حفر سه حلقه چاه و پیگیری‌های لازم برای حفر پنج حلقه چاه در شهرها و روستاهای دارای تنش آبی از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح بوده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل بیان کرد: همکاران فنی و مهندسی و بخش‌های مختلف شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از همه ظرفیت‌ها و منابع موجود برای تأمین نیازهای آب و فاضلاب مشترکان و خدمات‌رسانی هر چه بیشتر استفاده می‌کنند.

نعمت سلطانی با بیان اینکه ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای درگیر تنش آبی در اردبیل اختصاص یافته است، ادامه داد: پروژه‌های مختلفی برای تأمین پایدار آب شهرستان اردبیل در دست اجرا است که این پروژه‌ها با تأمین اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود تا نگرانی‌های موجود در حوزه آب برطرف شود.

وی افزود: امسال ۶ دستگاه کلرزنی مایعی چاه دهان گشاد نصب و راه‌اندازی، چهار تابلو کنترل از راه دور چاه تعویض و ۳۹ پمپ تابلو برق ایستگاه پمپاژ تعمیر، الکتروپمپ شناور چهار کیلووات راه‌اندازی و مطالعات ایجاد ۱۳ ایستگاه پمپاژ شهر و روستا و نحوه آبرسانی بهینه به تمام مناطق شهری و روستایی انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395601

مهمترین اخبار ایران و جهان: