نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 08:02

غرق‌شدگی در چهارمحال و بختیاری 100 درصد افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال محال و بختیاری با اشاره به اینکه آمار غرق‌شدگی در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در سه ماهه نخست سالجاری ۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

حمیدرضا نظیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال‌جاری ۶ مورد آمار غرق‌شدگی در استان به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد چهار نفر مرد و ۲ نفر زن جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به اینکه رشد آمار غرق‌شدگی در استان ۱۰۰ درصد افزایش داشته است لازم است تدابیری جهت جلوگیری از غرق‌شدگی توسط ارگان‌های مربوطه انجام بگیرد.

نظیفی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال گذشته سه هزار و پنج مورد نزاع در مراکز پزشک قانونی استان ثبت شد، اظهار داشت: امسال طی همین مدت، این تعداد به سه هزار و ۹۸ مورد ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمار نزاع در استان ۳.۱ درصد افزایش یافته است، افزود: چهار نفر نیز در سالجاری بر اثر گاز منو اکسید کربن دچار مسمومیت شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امسال تاکنون هیچ موردی مبنی بر مسمومیت مصرف مشروبات الکی به پزشکی قانونی استان گزارش نشده است این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته یک مورد  به ثبت رسیده بود.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442901

مهمترین اخبار ایران و جهان: