نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 15:35

زیرگذر گویم تسهیل‌گر گره ترافیکی شمال و شمال غرب شیراز

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه زیرگذر گویم یکی از راه ارتباطی میان استان کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس است، گفت: این پروژه ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این پروژه یک پروژه مهم در محور ورودی چند استان و تسهیل‌گر گره ترافیکی شمال و شمال غرب است و اهمیت آن با توجه به افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان نیز بیشتر است.

از اهداف این پروژه می توان به رفع گره ترافیکی محور گویم ساماندهی ترافیک خروجی غرب شیراز و ساماندهی ترافیک القائی آزاد راه شیراز_ اصفهان به ورودی غرب شیراز است.

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن بیان اینکه این زیرگذر دو هزار متر طول دارد آن را پروژه بسیار بزرگی برشمرد و اظهار داشت: این پروژه به طور رسمی از شهریور سال گذشته آغاز شد ؛ البته عملیات چهار ماه نخست برای رفع معارضین و تجهیز کارگاه بود و عملیات عمرانی آن از اواخر آذر ماه آغاز شد.

وی در ارتباط با بررسی کل عملیات اجرایی عنوان کرد: به دلیل اینکه حجم قابل توجهی معارض داشته‌ایم و ۴۹ ملاک تجاری ، مسکونی و حتی ادارت دولتی را تملک کردیم و همچنین بحث رفع معارز بسیار سنگینی داشته ایم از ادارات آب ، برق ، گاز و مخابرات باید بگویم خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شد و بیش از ۸۰ درصد معارضین تاسیسات و ۱۰۰ درصد معارزین ملکی و فیبرنوری برطرف شدند.

امین در خصوص سختی این پروژه و اهمیت راه ارتباطی آن تصریح کرد: باید کل زمین شکافته می شد ، تمام تاسیسات در شهر گویم و ورودی شهر شیراز به همین دلیل پروژه سنگینی بود ، این مسیر ، مسیر عبوری برای راه ارتباطی استان کهکیلویه و بویراحمد و استان فارس است.

پیشرفت فیزیکی زیرگذر گویم به ۳۳ درصد رسیده است 

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در ارتباط با پیشرفت فیزیکی این پروژه افزود: امروز صرفا پیشرفت فیزیکی پروژه بیش از ۳۳ درصد است.

وی یادآور شد: به دلیل اهمیتی که این مسیر دارد زیرگذر دو طبقه را اجرا کردیم تا هم از رو و هم از زیر گذر استفاده شود ؛ سه لاین رفت و سه لاین برگشت تا با افزایش عرض معبر نیز مشکل ترافیکی محور گویم جبران شود.

امین در ارتباط با زمان اتمام این پروژه گفت: پیش بینی شده است این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ افتتاح شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558945

مهمترین اخبار ایران و جهان: