نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 13:30

سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومانی در صنعت خراسان‌جنوبی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از صدور ۱54 فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از 120هزار میلیارد ریال از ابتدای سال‌جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد آریافر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: طی ۸ ماهه گذشته ۱۵۴ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۱۲۱هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال صادر شده که از لحاظ تعداد ۱۹ درصد و به لحاظ پیش بینی سرمایه‌گذاری۲۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

وی افزود: با اجرای کامل این طرح‌ها پیش‌بینی می شود زمینه اشتغال برای ۴ هزار و ۲۷۴ نفر به صورت مستقیم در استان فراهم شود که  نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ برآورد اشتغال ۷۷ درصد رشد نشان می دهد. 

مدیرکل صمت خراسان جنوبی تصریح کرد: این جواز تاسیس ها در زمینه تولید کنسانتره زغال سنگ، مس، سرب، روی، شمش طلا، لعاب کاشی و سرامیک، چینی، محصولات بتنی، انواع آجر، تیرچه و اسکلت فولادی، پودر میکرونیزه بنتونیت، تولید در و پنجره یو‌ پی‌ وی‌ سی، آجر نسوز، آهن اسفنجی، شوینده  وضدعفونی کننده، ابزار و ادوات کشاورزی، یخچال، مصنوعات چوبی و فلزی و ... صادر شده است. 

آریافر اضافه کرد: در این مدت همچنین ۲۲ پروانه بهره برداری صنعتی  با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال صادر شده که ۵۴۷ نفر بصورت مستقیم در این واحد ها مشغول به کار شدند.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604745

مهمترین اخبار ایران و جهان: