نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 16:33

800 نیروگاه خورشیدی در خراسان‌جنوبی

مسوول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون در استان ۶۵۰ نیروگاه خورشیدی نصب شده است که با 68 نیروگاهی که امروز به بهره برداری رسید و در حال نصب است به حدود ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی می‌رسد.

به خبرگزاری فارس از سرایان، مهدی هنری، مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی در روستای دوحصاران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای اجرای نیروگاه خورشیدی ۱۴۹ نفر به مرحله دریافت وام رسیدند.

وی افزود: از این تعداد ۱۰۴ نفر از بسیجیان و بقیه مددجویان تحت حمایت بهزیستی، متقاضی اجرای نیروگاه خورشیدی بودند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: امروز ۶۸ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسید و ۸۱ نیروگاه در حال نصب است.

هنری ضمن تشکر از شرکت صاایران وزارت دفاع برای همکاری نصب نیروگاه‌های خورشیدی، عنوان کرد: علاوه بر این، ۳۰ درصد در هزینه‌ها  نسبت به بازار تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون در خراسان جنوبی ۶۵۰ نیروگاه خورشیدی نصب شده است که با این تعدادی که امروز به بهره برداری رسید و در حال نصب است به حدود ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی می‌رسد.

مسوول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: هم اکنون ۷۰۰ متقاضی اجرای نیروگاه خورشیدی در استان داریم که کارهای مربوط به شرکت برق انجام شده و  اگر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات همراهی کنند ادامه کار در خدمت متقاضیان خواهیم بود‌.

هنری خاطرنشان کرد: همچنین امروز به طور همزمان در استان شاهد افتتاح ۳۱۵ کارگاه اشتغال با اعتبار بیش از ۳۵۳ میلیارد ریال که برای ۴۳۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603945

مهمترین اخبار ایران و جهان: