نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 08:46

احیای بازار سنتی قزوین نیازمند اهتمام و همکاری مسوولان و اصناف است

رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: احیا و بازسازی بازار سنتی قزوین نیازمند اهتمام و همکاری مسوولان و اصناف است.

علی فرمانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با جمعی از اصناف و معتمدین بازار قزوین، اظهار کرد: به دنبال تشکیل کارگروه تخصصی ایمنی بازار، تاکنون اقدامات خوبی در زمینه ساماندهی این مجموعه صورت گرفته که می توان به اصلاح شیرهای آب ورودی به بازار، نصب شیرهای هیدرانت و احداث ایستگاه آتش نشانی بازار اشاره کرد.

وی افزود: البته قبول داریم کم کاری هایی نیز وجود دارد که بخشی به مدیران و بخشی نیز به کسبه برمی گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر اینکه حفظ ماهیت اصلی بازار و هویت آن بسیار مهم است خاطرنشان کرد: در بخشی از کار مسوولان باید پیگیر اجرای قانون باشند و در بخشی دیگر هم به همکاری مردم نیاز داریم.

فرمانی همچنین خواستار تشکیل نشست مشترک جهت بررسی و رفع مشکلات بازار سنتی قزوین با حضور شهردار منطقه، مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس سازمان پسماند و رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شد و گفت: لازم است تا گزارشات مربوط به هر بخش از بازار به شورا ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای شورای ششم این است که می‌توانیم از دل بازار قزوین، سعدالسلطنه جدیدی بسازیم، اذعان کرد: ما می توانیم با به کاربستن تمام ظرفیت ها در احیای بازار سنتی قزوین و حفظ اصالت فرهنگی و تاریخ آن، یک سعدالسلطنه دیگری بسازیم.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: هرگاه اصناف و مردم پای کار بودند، هدف‌گذاری‌های مدیران محقق شده است و هر کجا که مردم از ما دور شدند در تصمیم گیری ها به اهداف نرسیده ایم.

فرمانی ضمن اعلام آمادگی جهت برقراری نشست های مستمر با اصناف و بازاریان قزوین، عنوان کرد: این آمادگی از سوی شورای شهر قزوین وجود دارد که سه‌ ماه یک‌بار با اصناف قزوین نشست داشته باشیم و درباره اجرای مصوبات شورای شهر قزوین به اصناف گزارش دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588089

مهمترین اخبار ایران و جهان: