نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 21:27

اعتصاب غذای هنرپیشه آمریکایی مقابل کاخ سفید در اعتراض به جنگ غزه

سینتیا نیکسون، بازیگر مشهور سریال‌های تلویزیونی، در اعتراض به جنگ اسرائیل علیه غزه و کشته‌شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی، به شماری از سیاستمداران و فعالان حقوق‌بشر که در مقابل کاخ سفید در واشنگتن تحصن کرده بودند، پیوست.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس،نیکسون که اجدادش از بازماندگان هولوکاست هستند، در مقابل کاخ سفید گفت: «در طی هفت هفته، اسراییل در این منطقه‌ کوچک [غزه]، بیش از تعداد کسانی که در جنگ افغانستان در طول بیست سال کشته شدند، غیرنظامیان را کشته است.»

وی افزود: از کسانی که می‌گویند تلفات غیرنظامیان بخش اجتناب‌ناپذیر جنگ است، خسته و آزرده‌ام.

«هیچ‌چیز درباره این ارقام عادی نیست. هیچ‌چیز در مورد این مرگ‌ها عادی نیست.»

از ابتدای بمباران بی‌وقفه‌ی رژیم صهیونستی علیه نوار محاصره‌شده غزه، تاکنون بیش از ١٥ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که هفتاد درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در حالی‌که از آغاز جنگ در ابتدای ماه اکتبر، واشنگتن حمایت همه‌جانبه خود از ارتش اسراییل را با ارسال کمک‌های تسلیحاتی نشان داده است، بازیگر فیلم «آمادئوس» مستقیما از رییس‌جمهور آمریکا جو بایدن درخواست کرد که برای توقف حملات تل‌آویو و آتش‌بس دائمی اقدامی موثر کند و «کودکانِ غزه» را همچون کودکان خود بداند.

نیکسون سپس به خبرنگاران گفت که هدفش از اعتصاب غذا این است که «محرومیتی» که در غزه اتفاق می‌افتد را در مقابل دیدگان بایدن بازتاب دهد.

این بازیگر یکی از ۲۶۰ هنرمندی است که در نامه‌ای به بایدن و کنگره آمریکا درخواست آتش‌بس در غزه را کرده بودند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588989

مهمترین اخبار ایران و جهان: