نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 16:47

خروج منابع مالی از قم توسط بانک‌ها بزرگ‌ترین ناعدالتی در حق مردم است

نماینده مردم قم در مجلس گفت: بانک‌های استان قم به ویژه بانک‌های خصوصی منابعی که از مردم قم جذب کرده‌اند را در استان‌های دیگر در پروژه‌های مختلف هزینه می‌کنند که این بزرگترین ناعدالتی علیه مردم شریف قم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در خانه ملت، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم، بیان کرد: ابتدا لازم می‌دانم از زحمات آقایان امیدیان و قریشی معاونین اسبق استاندار بسیار تشکر کرده و امیدوارم در سمت جدیدشان مانند گذشته عملکرد درخشانی داشته باشند.

وی افزود: همچنین برای آقایان نادری و غلامیان معاونین جدید استاندار آرزوی توفیق روز افزون کرده و امیدوارم باعث منشا خیر و برکت برای مردم قم باشند.

نماینده مردم قم در خانه ملت تصریح کرد: واقعیت این است که اگر‌ در قسمتی از امور کشور فردی نسبت به مردم و منافع آن‌ها کج‌روی و کم کاری کند، ما به عنوان نمایندگان ملت وظیفه داریم نسبت به آن مسئله ورود کرده و تذکرات لازم را ارائه دهیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه اقتصاد یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مدیریت استان باید به آن توجه کند، استان قم در حوزه اقتصاد ظرفیت خوبی دارد که باید از آن به درستی استفاده کرد.

وی ادامه داد: شناخت وضعیت صنایع موجود از اصلی‌ترین ارکانی است که معاون جدید اقتصادی استاندار قم نسبت به آن باید اهتمام جدی داشته باشند.

ذوالنوری گفت: صنایعی که در شأن مردم و جوانان قم و با مسائل فرهنگی قم سازگار است باید در استان ایجاد شوند، نیاز به این نداریم که به همه صنایع در قم اجازه فعالیت داده تا فعالیت آن‌ها مشکلات مختلف از جمله آلایندگی و... برای مردم ایجاد کنند.

وی در ادامه تشریح کرد: توجه به صنایع کوچک از جمله نکات مهمی است که باید مورد توجه آقای غلامیان قرار گیرد، برخی افراد که صاحبان مشاغل خانگی هستند می‌توانند در عرصه اقتصاد استان نقش آفرین باشند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک‌های استان به ویژه بانک‌های خصوصی منابعی که از مردم قم جذب کرده‌اند را در استان‌های دیگر در پروژه‌های مختلف هزینه می‌کنند که این بزرگترین ناعدالتی علیه مردم شریف قم است.

نماینده مردم قم در خانه ملت عنوان کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر گزارشاتی رسیده است که یکی از بانک‌ها تسهیلاتی بیش از یک هزار میلیارد تومان را به یک مجموعه‌ای کلان که کار آن فروشندگی است اختصاص داده است.

وی افزود: این خیانت به مردم قم است؛ متاسفانه برخی افراد برای راه‌اندازی کار خود به چند صد میلیون تومان تسیهلات بانکی نیاز دارند اما در بروکراسی اداری چنان گم می‌شود که از گرفتن آن تسهیلات پشیمان می‌شود.

ذوالنوری در پایان اظهار داشت: از آقای غلامیان می‌خواهیم از همین ابتدا به این موضوع رسیدگی کرده و اجازه ندهند حق مردم قم ضایع شود.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587601

مهمترین اخبار ایران و جهان: