نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 14:02

انتقاد از سلیقه‌ای عمل کردن مسوولان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: تفاوت قول و عمل مسوولان و سلیقه‌ای عمل کردن مسوولان از دیگر مواردی است که کاهش آسیب‌های اجتماعی را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مهری سادات موسوی ظهر امروز در همایش ملی مسائل اجتماعی« چالش‌ها و راهکارها» با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی همه دستگاه‌ها دست به دست هم بدهند و موازی کاری را کنار بگذارند، اظهار کرد: ما اکنون با تغییرات الگویی و منظومه‌ای شدن آسیب‌ها مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: امروز افزایش جمعیت مبتلا، هم‌افزایی و تجمیع آسیب‌ها، افزایش شدت تغییر آسیب‌ها، زنانه و کودکانه شدن آسیب‌های اجتماعی را داریم. 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به ضعف رصد مسائل اجتماعی در کشور، افزود: آمار مشخصی از انواع آسیب‌های اجتماعی نداریم، چرا که هر دستگاهی آمار خودش را دارد، نکته دیگر اینکه ما تقلیل مسئله اجتماعی به فردی را شاهد هستیم.

موسوی یکی از راهکارهای برون رفت از مسائل اجتماعی را توجه به نظام آموزشی و خارج شدن از نظام آموزشی طبقاتی عنوان کرد و گفت: توجه به نظام آموزشی تاثیر گذاری بالایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد، موضوعی که باید مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که نگاه به اعتبارات نظام آموزش و پرورش باید تغییر کند.

به گفته معاون فرهنگی و امور اجتماعی بهزیستی کشور مشکلات اقتصادی نقش بسزایی در آسیب‌های اجتماعی دارد، بنابراین توجه به اقتصاد جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

موسوی با بیان اینکه تفاوت قول و عمل مسوولان و سلیقه‌ای عمل کردن مسوولان از دیگر مواردی است که کاهش آسیب‌های اجتماعی را با مشکل مواجه کرده است، گفت: ما با خلا یک بسته سیاستی در حوزه مسائل اجتماعی مواجه هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1572889

مهمترین اخبار ایران و جهان: