نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 14:21

نقطه عطف پومسه آذربایجان‌شرقی

رئیس کمیته پومسه هیات تکواندو آذربایجان‌شرقی گفت: میزبانی تبریز در مسابقات لیگ پومسه کشور نقطه عطفی برای این ورزش در استان بود.

مهرداد اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: مسابقات لیگ دسته ۱ کشور امسال با رویکردی جدید و تفاوت در گروه‌بندی متفاوت آغاز شد، در سال‌های اخیر تغییرات با هدف پویا شدن استان‌های مختلف کشور در بخش پومسه برنامه ریزی شده که در سال‌های ابتدایی برگزاری لیگ های پومسه کلیه نفرات در یک سطح شرکت داشتند و این باعث می‌شد که نفرات ضعیف‌تر انگیزه خود را برای شرکت در لیگ و کسب نتیجه از دست بدهند.

وی گفت: در ابتدا لیگ دسته یک در کنار لیگ برتر اضافه شد که این امر با اینکه باعث ایجاد انگیزه در نفرات شد، ولی همچنان استان‌های برتر در این عرصه همچنان پیشتاز مسابقات بودند و حس رقابت در کل کشور ایجاد نشده بود در مرحله بعد لیگ به دو منطقه تقسیم شد.

و در نهایت امسال لیگ منطقه‌ای به ۳ منطقه تقسیم شده که این امر باعث شد قطب‌های پومسه کشور در ۳ منطقه تقسیم شوند و فرصت عرض اندام به دیگر استان‌ها نیز داده شد

اکبری تصریح کرد: این فرصت را غنیمت شمرده و در جلسه ی هماهنگی مربیان استان آذربایجان شرقی اعلام شد که تمام مربیانی که خود یا هنرآموزان‌شان که مشتاق به شرکت در این رویداد هستند حاضر نمایند، که متاسفانه بیشتر اساتید خودداری کرده و تنها استاد احد شعبانی با من همراه شد و یک تیم تماما جوان در لیگ ثبت نام شد.

این مربی پومسه آذربایجان‌‌شرقی خاطر نشان ساخت: برای اولین بار ۲۳ نفر از استان در یک رویداد کشوری پومسه شرکت کرد و خوشبختانه با حمایت استاد رنجبرپور رئیس هیات تکواندو استان، برای اولین بار توانستیم میزبان لیگ پومسه کشور در شهر تبریز باشیم، که این امر نقطه‌ی عطفی هم در پومسه و هم در داوری پومسه استان آذربایجان‌شرقی شد

 مسابقات در سطح خیلی بالایی برگزار شد

رئیس کمیته پومسه آذربایجان‌شرقی گفت: رقابت در تمام رده‌های سنی بسیار حساس و سنگین برگزار شد، به شکلی که خیلی از سکو‌ها در هفته آخر تثبیت شد.

در نهایت با تلاش‌های تک تک بچه های تیم و زحمات مربیان تیم موفق شدیم با کسب ۱۶ مدال رنگارنگ و کاپ اخلاق و تنها با ۱ امتیاز اختلاف در جایگاه چهارم لیگ قرار گیریم.

امیدوارم در سال‌های آتی با حمایت های مادی و معنوی بیشتر بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم و جایگاه واقعی استان را در کشور بدست بیاریم

لازم می‌بینم در نهایت از زحمات وهمدلی استاد احد شعبانی که باعث بوجود آمدن این تیم و نتیجه‌گیری عالی در آن شوند و حمایت‌های استاد رنجبرپور، نهایت قدردانی و سپاس را دارم.

و همچنین دوباره از زحمات تک تک اعضای تیم که با همدلی و صمیمیت باعث رقم خوردن نتایج عالی شدند، تشکر می‌کنم.

پایان پیام/60017

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602545

مهمترین اخبار ایران و جهان: