نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 16:00

واکنش به استفاده از سیستم تشخیص چهره‌ در سلف‌های دانشگاه تبریز

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در خصوص سیستم تشخیص چهره‌ مستقر در سلف‌ها و رستوران‌ها گفت: ما مکلف هستیم به دانشجویان حاضر در دانشگاه و فعال در تحصیل غذا بدهیم و به این دلیل سیستم تشخیص چهره را راه‌اندازی کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نشست صمیمی دانشجویان مطالبه‌گر دانشگاه تبریز با مسئولان معاونت دانشجویی این دانشگاه، تحت عنوان «آرمان‌خواه» و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز برگزار شد.

موسی رضایی معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در این نشست اظهار کرد: همکاران ما در معاونت دانشجویی دانشگاه به‌صورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای اصلاح امور و تامین رفاه برای دلنشجویان هستند.

وی، بر ضرورت فراهم کردن بسترهای رفاهی در سراهای دانشجویی تاکید کرد و خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: ما نیز مثل شما دانشجویان آرمان‌خواه بوده و به دنبال حداکثرها هستیم. اکثر معاونت‌ها و مدیریت‌های دانشگاه در مسائل صنفی و رفاهی سراهای دانشجویی اعم از مشکلات تاسیساتی، فنی، فضای سبز، سگ‌های ولگرد و ... دخیل هستند و این مشکلات تنها با کمک یکدیگر حل می‌شود.

اقدامات انجام شده در معاونت دانشجویی را باید اطلاع رسانی کنیم

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشجویان عزیز تصور می‌کنند تمامی مشکلات موجود، مربوط به حوزه‌ دانشجویی است ولی ما حل کننده‌ی تمامی موضوعات نیستیم. یکی از ضعف‌های بزرگ ما این است که اقدامات انجام شده در معاونت دانشجویی را اطلاع رسانی نمی‌کنیم.

وی یادآور شد: غذای سالم و محیط سالم و فرهنگی تشکیل دهنده‌ی زیست سالم دانشگاهی است و هدف اصلی ما ایجاد بسترهای زیست سالم در دانشگاه است و اولین کار فرهنگی این است که ما مسئولان دانشگاه خودمان تخلف نکنیم و رفتار خود را اصلاح کنیم.

ما نیز انتظار داریم دانشجویان شأن و مقام دانشجویی را رعایت کنند

رضایی با اشاره به وضعیت مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تبریز گفت: وضعیت فعلی این مرکز در شأن دانشگاه نیست و باید نسبت به بهبود وضعیت این مرکز تلاش کنیم. براساس تصمیمات اتخاذ شده، مرکز بهداشت دانشگاه از اول آذر ماه به‌صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند و قرارداد دندانپزشکی نیز در حال نهایی شدن است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: ما نیز از شما دانشجویان مطالباتی داریم و انتظار ما از دانشجویان این است که شان و مقام دانشجویی را رعایت کنند و خود انتقادی را نیز در نظر بگیرند.

ایجاد تنوع غذایی و حرکت به سمت غذاهای سلامت محور؛ اهداف اصلی طرح مائده

مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز نیز گفت: ما در طول یک سال اخیر سعی کردیم کارهای متفاوتی انجام دهیم؛ به‌طوریکه کنترل کیفیت، کمیت و بهداشت غذا و اماکن پخت غذا جزو اولویت‌های ما هست؛ در حال حاضر نیز کارشناسان ناظر ما از مرحله‌ی ورود مواد اولیه تا توزیع غذا را نظارت و بازرسی می‌کنند.

محمد شهری در ارتباط با طرح مائده نیز اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه تبریز پیشرفته‌ترین سیستم آشپزخانه در کشور را دارد. ایجاد تنوع غذایی و حرکت به سمت غذاهای بدون برنج و سلامت محور، مهم‌ترین اهداف ما از اجرای طرح مائده است اما چون این طرح برای نخستین بار اجرا می‌شود، ممکن است مشکلاتی نیز وجود داشته باشد و من نیز از کیفیت مائده ناراضی هستم.

دلایل استفاده از سیستم تشخیص چهره‌ مستقر در سلف‌ها و رستوران‌ها

وی در خصوص سیستم تشخیص چهره‌ی مستقر در سلف‌ها و رستوران‌ها نیز گفت: ما مکلف هستیم به دانشجویان حاضر در دانشگاه و فعال در تحصیل غذا بدهیم و به این دلیل سیستم تشخیص چهره را راه‌اندازی کردیم.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز در واکنش به ادعای مطرح شده در خصوص ارتباط طولانی شدن صف‌های رستوران‌ها به دستگاه تشخیص چهره تاکید کرد: طولانی بودن صف‌ها هیچ ارتباطی به سیستم تشخیص چهره ندارد. چراکه زمان تشخیص چهره‌ی دانشجویان، تنها چند ثانیه طول می‌کشد و مشکلی از این بابت وجود ندارد. علت اصلی ایجاد صف‌های طولانی، مراجعه‌ی هم‌زمان دانشجویان بین ساعات ۱۱:۴۵ تا۱۳ می‌باشد و اگر بعد از ساعت ۱۳ به سلف‌ها مراجعه کنید، خواهید دید که صف‌ها در حالت عادی هستند.

براساس این گزارش، در این نشست مدیر تربیت بدنی و روسای مرکز بهداشت و مرکز مشاوره‌ی دانشگاه نیز پاسخگوی سوالات دانشجویان شدند.

کیفیت پایین و قیمت بالای غذای سلف‌های مرکزی و رستوران‌های تاک، مشکلات مربوط به دستگاه تشخیص چهره‌ی مستقر در سلف‌ها و رستوران‌ها، مشکلات تاسیساتی، فنی و نظافتی خوابگاه‌ها، اسکان 5 نفر در اتاق‌های 4 تخته، پایین بودن زمان استفاده‌ی دانشجویان از اماکن ورزشی، کمبود کادر درمان و ضرورت شبانه‌روزی کردن مرکز بهداشت، نقش کمرنگ مرکز مشاوره در هدایت و راهنمایی دانشجویانی که با افت تحصیلی روبرو هستند، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که توسط دانشجویان آرمان‌خواه مطرح شد.

گفتنی است؛ این دومین نشست از سلسله‌ نشست‌های مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز بود و مقرر شده جلسات بعدی نیز با حضور سایر مسئولان و مدیران دانشگاه برگزار شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586389

مهمترین اخبار ایران و جهان: