نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 17:17

مدیران بی‌توجه به دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل به دستگاه قضایی معرفی می شوند

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم اجرای قوانین و دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل جرم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید رضا غلامیان با بیان اینکه سوم تا دهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نام گذاری شده، گفت: آنچه در بحث پدافند ضروری است شناخت جایگاه پدافند است و تلاش کردیم از اجرای برنامه های کلیشه‌ای خودداری کنیم و فرهنگ پدافند را در مدارس و میان دانش آموزان، کارکنان و عموم مردم اجرایی کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصون‌سازی پدافند افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل با مشارکت دانشگاه تهران تدوین شده و مسائل و مشکلات استان در حوزه پدافند غیرعامل در این طرح دیده شده است که برخی از برنامه های تدوین شده در حال اجرا است.

وی بیان کرد: چندین پل در سطح استان وجود دارد واین سوال پیش می آید اگر یکی از این پل ها از بین برود باید چه تدبیری اتخاذ شود که پل سیار طراحی کردیم و اگر روزی یکی از پل ها تخریب شود سریع جایگزین شود.

غلامیان عنوان کرد: در طرح پدافند غیرعامل مخابرات سیار و پمپ بنزین سیار آماده شده است و در حال انجام برق سیار هستیم و تلاش می کنیم حداقل امکانات را برای مواقع اضطراری در حوزه پدافند تهیه کنیم.

این مسوول بیان کرد: در حوزه مسائل زیستی ادارات منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص برگ جوانه خوار درختان بلوط و تالاب ها اقدامات خوبی انجام دادند. 

غلامیان عنوان کرد: در خصوص بیماری مشترک بین انسان و دام دامپزشکی و همچنین دیگر بیماری ها مانند هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی صورت دادند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل توصیه می کنیم در پروژه های حساس، مهم و حیاتی استان پیوست پدافند غیرعامل رعایت شود، متاسفانه جاده ای در استان پس از سال ها احداث شده اما به دلیل نداشتن پیوست پدافند غیرعامل مشکلاتی ایجاد کرده است.

غلامیان بیان کرد: هر عمل، قانون و دستورالعمل که بر روی زمین بماند با روح، روان، سلامت، و آرامش مردم مربوط است و ترک فعل تلقی می شود و هر کدام از مدیران این قوانین و دستورالعمل را انجام ندهند طبق قانون مجلس شورای اسلامی ترک فعل محسوب شده و به دستگاه قضایی معرفی می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554401

مهمترین اخبار ایران و جهان: