نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 11:42

برترین‌های مسابقات ملی مهارت به اردوی جهانی راه پیدا می‌کنند

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان با اشاره به بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته‌های آشپزی، قنادی، خیاطی و رباتیک به میزبانی استان زنجان گفت: نفرات برتر این دوره از مسابقات به اردوی جهانی راه پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته‌های آشپزی، قنادی، خیاطی و رباتیک به میزبانی استان زنجان از ۴ آبان‌ماه آغاز و تا ۱۵ همین ماه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: در این دوره از مسابقات رقابت کنندگان از سراسر کشور به رقابت  پرداخته و نفرات برتر این دوره از مسابقات به اردوی جهانی راه پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: نظر به جایگاه مهارت آموزی در برنامه‌های توسعه اشتغال و نقش موثر در کاهش نرخ بیکاری و با هدف بالا بردن سطح مهارت در جامعه همه ساله مسابقات ملی مهارت در سه سطح شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود و برترین‌های ملی دو سالانه در مسابقات جهانی با حضور بیش از ۵۰ کشور به رقابت می‌پردازند.

انصاری با بیان اینکه آموزش در محیط واقعی کار از بهترین نوع آموزش‌هاست، اظهار داشت: با هدایت شغلی دانشجویان و سنجش مهارت پیش از فارغ التحصیلی در یک رشته مهارتی خاص متناسب با رشته دانشگاهی زمینه مهارت آموزی از بدو ورود به دانشگاه تا بالاترین سطح مدرک دانشگاهی فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: توسعه و گسترس آموزش‌های مهارتی در راستای ارتقاء مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، یکی از کارهای تاثیرگذار برای ایجاد اشتغال دانشجویان است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552745

مهمترین اخبار ایران و جهان: