نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 13:09

35 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان مرکزی به صلح منجر شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: 35 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان در 6 ماهه نخست سال جاری به صلح و سازش انجامیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی اظهار داشت: شورای حل اختلاف استان در 6 ماهه اول سال جاری در پرونده‌های قابل صلح و سازش، عملکرد بیش از 35 درصد مصالحه را ثبت کرده است.

وی افزود: در این مدت تعداد 11 هزار و 457 فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف به صلح و سازش انجامیده، همچنین در این بازه زمانی تعداد 3 فقره پرونده قصاص نفس با حصول سازش و رضایت اولیاء دم، منجر به عدم اجرای حکم قصاص شد که بسیار امر مبارکی است.

رئیس کل دادگستری استان تأکید کرد: افزایش صلح و سازش در پرونده‌‌های شورای حل اختلاف و تداوم و گسترش این امر مهم و اثربخش فارغ از اینکه عملکرد درخشان و کارنامه قابل قبول و در خور تقدیر شوراهاست، عامل مهمی در جهت افزایش میزان رضایتمندی مراجعان و جلوگیری و پیشگیری از اطاله دادرسی و همسوسازی اهداف با سند تحول و سند امنیت قضایی و منویات ریاست معظم قوه قضاییه است.

موسوی با تاکید بر ضرورت رفتارهای کدخدامنشی و اهتمام برای صلح و سازش در بین دعاوی مردمی، تصریح کرد: همکاری مردم و اعضای شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی و ارتقاء صلح و سازش ضروری بوده و باید فرهنگ اسلامی اصلاح ذات البین، ایجاد مصالحه و سازش در بین مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548701

مهمترین اخبار ایران و جهان: