نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 13:50

فعالیت سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در ۵ شهرستان ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در ۵ شهرستان استان ایلام فعال است.

پرویز ناصری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، ظهر پنجشنبه ۲۵ آبان ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با تبریک روز جهانی GIS گفت: هم اکنون این برنامه در شهرستان های چرداول، چوار، دره شهر، ایوان و شهر ایلام در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت کاربرد سیستم‌‏های اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب و فاضلاب افزود: امروزه، فناوری سیستم اطلاعات مکانی (GIS) یک پایگاه داده مکانی برای شناسایی و دستیابی به اطلاعات مربوط به شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب، تصفیه خانه ها، ایستگاه های پمپاژ، خدمات دهی بهتر در این حوزه، بروز نمودن اطلاعات موجود و نیز در برنامه های کاربردی طراحی، اجرا و بهره برداری از این تاسیسات و نهایتا کاهش چشمگیر هزینه های شرکت در میان مدت و بلند مدت را در پی دارد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان ایلام ادامه داد: اهمیت به‌کارگیری GIS در صنعت آب و فاضلاب به علت بالا بودن حجم عملیات، هزینه ‏بر بودن پروژه ‏ها و گستردگی سطح و محل اجرا، بسیار چشمگیر و قابل لمس است.

ناصری خاطرنشان کرد: هم اکنون این برنامه در ۵ شهرستان در حال اجرا است که خوشبختانه طبق برنامه هدفگذاری شده، در آینده نزدیک در سایر شهرستان های استان نیز پیاده سازی می شود.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574101

مهمترین اخبار ایران و جهان: