نیوز سیتی!
31 فروردین 1403 - 16:52

عملیات وعده صادق معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را تغییر داد

امام جمعه قزوین گفت:با این عملیات تمام کشورهای منطقه و حتی خارج از منطقه و تمام کشورهای دنیا فهمیدند که اگر بخواهند ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی ادامه بدهند باید خودشان را با جمهوری اسلامی هماهنگ کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: برای تقوای الهی، زندگی اسلامی، ایمانی و اخلاقی بر اساس قرآن، سیره و سنت رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) یار و یاور یکدیگر بوده و پای کار دین باشیم.

وی ادامه داد: تمام دنیا یک مدرسه است، انسان‌های شایسته و بندگان خدا دانشجویان و دانش آموزان این مدرسه هستند، کتاب این مدرسه، قرآن است، موضوع درس این مدرسه کرامت انسانی، اخلاق الهی، تعالی روحی و معنوی ما انسان ها و رسیدن ما به حیات طیبه و حیات معنوی است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بنابراین اصلی ترین دل‌مشغولی ما دین، ایمان و اخلاق است و همچنین حیات طیبه ای که ما باید مشتاق آن باشیم و تقوای الهی که ما را به حیات طیبه می رساند، خدای متعال در آیه 97 سوره نحل می فرماید « مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ»ُ یعنی (هر کس از مرد یا زن کار شایسته کند و مؤمن باشد قطعا او را با زندگى پاکیزه‏ اى حیات حقیقى بخشیم و مسلما به آنان بهتر از آنچه انجام مى‏ دادند پاداش خواهیم داد).

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال در این آیه می فرماید هر کس کارهای درست انجام دهد، کار خداپسندانه از او سر بزند، پیوسته به دنبال کارهای خوب باشد، چه زن باشد و چه مرد، به شرط آنکه ایمان و تقوای الهی داشته باشد، ما دل او را به حیات طیبه زنده می کنیم و از حیات حیوانی به حیات معنوی تعالی و ترقی پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین مناسبت برای مردم دنیا، علی الخصوص برای مسلمانان جهان، به ویژه برای پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) موضوع رژیم منحوس صهیونیستی است، اظهار انزجار مردم دنیا علیه صهیونیست ها این را به خوبی نشان می دهد، امام (ره) درباره این رژیم منحوس فرمودند اسرائیل باید از بین برود، این کلمه «باید» که امام (ره) به عنوان ولی فقیه فرمودند، به معنای دستور قرآن، ائمه (ع) و بایدی است که خدای متعال به زبان ایشان جاری کرده است.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: وقتی امام (ره) این بیان را فرمودند، نشان دادند که این فقط اسرائیل نیست که از بین می رود، بلکه آن کسانی هم که اسرائیل (این پدیده نامیمون) را به وجود آوردند و این پادگان نظامی را به جان مستضعفان و مردم مظلوم انداختند و بانی این ظلم شدند، با اسرائیل از میان می روند، امام (ره) در این بیان فرمودند این قرن به خواست خداوند قادر قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و قرن غلبه حق بر باطل است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: یعنی نه تنها صهیونیست ها، بلکه سردمداران آن ها نیز حتماً همه با هم در این قرن از میان می روند، رهبر حکیم انقلاب وعده عملیات حماسی و مقتدرانه «وعده صادق» را داده بودند، این وعده قرآنی و انبیاء است و پیش بینی آینده جهان است، رهبر حکیم انقلاب فرمودند ما انتقام خواهیم گرفت؛ خیلی زود این فرمان رهبر فرزانه انقلاب با دستان توانمند سپاه پاسداران مقتدر و پشتیبانی همه نیروهای مسلح به اجرا در آمد و گام بلندی برای سرنگونی این رژیم و اربابان آن ها برداشته شد.

رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار حذف شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار حذف شود، یادآور شد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانی راجع به صهیونیست ها فرمودند کشوری به نام اسرائیل در روی نقشه جغرافیا نداریم، یعنی این رژیم جعلی و ساختگی را با پونز به روی نقشه جهان چسبانده اند و این باید برداشته شود، خیلی زود هم ان شاءالله برداشته خواهد شد.

وی اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب در ادامه این بیان فرمودند آنچه که روی نقشه هست، فلسطین است که متعلق به مسلمان هاست و پایتخت آن بیت المقدس است.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: این یهودی های صهیونیسم آمده اند فلسطین را اشغال کرده اند، باید اشغالگران را به سطل آشغال فرستاد و این به زودی ان شاءالله انجام خواهد شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: روزنامه صهیونیستی هاآرتص این طور نوشته که «جای کتکی که خورده ایم تا سال ها درد خواهد کرد، ما باخته ایم، حقیقت را باید گفت، ما باید اعتراف کنیم شکست خورده ایم، ما باید در مقابل دستگاه تبلیغاتی نتانیاهو بایستیم، اهداف جنگ در غزه محقق نمی شود، گروگان ها باز نمی گردند، حماس تسلیم نمی شود، ما باید حقیقت را بگوییم، جایگاه بین المللی ما زیر مشت و لگد افتاده است».

وی خاطرنشان کرد: یعنی این ها در درون خودشان هم به اختلافات شدیدی خورده اند و الحمدلله در همه جای عالم علیه صهیونیست ها نهضت نفرت به پا شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اکنون ببینیم عملیات حماسی وعده صادق چه برکاتی را برای ما داشته است، این عملیات برکات بسیاری برای ما داشته است که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد، یکی از این برکات شکست هیمنه دروغین آمریکا، صهیونیست ها و انگلیس است، این ها نباید جدا از هم دیده شوند، همه این ها یک چیز سیاه، کثیف و آلوده هستند، هیبت همه این ها شکست و معلوم شد که ما می توانیم به آنان سیلی محکم بزنیم، آمریکا و صهیونیست ها هم هیچ غلطی نمی توانند بکند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: خدای متعال در آیه 120 سوره آل عمران فرموده است «وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا إِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ مُحِیطٌ»، یعنی (اگر صبر کنید و پرهیزگارى نمایید نیرنگشان هیچ زیانى به شما نمى ‏رساند یقینا خداوند به آنچه مى کنند احاطه دارد)، خدای متعال در این آیه فرموده اگر شما اهل صبر و تقوا باشید آن ها نمی توانند هیچ کاری علیه شما انجام دهند.

وی یادآور شد: دومین برکتی که این عملیات داشت تغییر معادلات منطقه ای و فرامنطقه ای بود، با این عملیات تمام کشورهای منطقه و حتی خارج از منطقه و تمام کشورهای دنیا فهمیدند که اگر بخواهند ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی ادامه بدهند باید خودشان را با جمهوری اسلامی هماهنگ کنند، برای اینکه منافعشان به خطر خواهد افتاد، فقط یک شاخه و یک میوه از ثمرات جمهوری اسلامی آن ها را در دریای سرخ زمینگیر کرد و آن ها خوب فهمیدند که ما می توانیم، فقط عراق می تواند آن ها را زمین‌گیر کند، فقط حزب الله لبنان می تواند آن ها را زمین‌گیر کند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خیلی وقت ها حزب الله به ایران پیام می دهد و می گوید شما با فلان مسئله کاری نداشته باشید، ما حساب آمریکا و اسرائیل را می رسیم، شما خودتان را به زحمت نیندازید، یمن نیز به ما این طور پیام می دهد و می گوید شما خودتان را برای کارهای بزرگتر آماده کنید، فلان کار را به ما بسپارید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: بنابراین شرایط منطقه عوض شده است، الان دیگر این کشورهای اسلامی که قلب های مسلمانان آن آکنده از نفرت نسبت به صهیونیست ها شده است، سرانشان دیگر جرأت نمی کنند با صهیونیست ها رفاقت کنند، تا حالا هم اگر این غلط را کردند کم کم باید وضعشان را تغییر دهند.

وی بیان کرد: سومین برکت این عملیات، اتحاد، انسجام ملی، وحدت و همدلی آحاد مردم ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، بعد از این عملیات مردم بیشتر به روی هم لبخند می زنند، بیشتر احساس می کنند دستشان یکی است و دشمنشان مشخص است، خیلی از اختلافات داخلی با این عزت و اقتداری که به وجود آمده از بین می رود و همدلی، برادری، اقتدار، انسجام و محبت جای آن می نشیند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: چهارمین برکت این عملیات، تثبیت جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار و محور ظلم ستیزی است، در شهرهای مختلف کشور ما بارها تظاهرات و اظهار انزجار نسبت به صهیونیست ها انجام شده است، این اظهار انزجار در انگلیس، واشنگتن، آمریکا، نیویورک و در کشورهای مختلف شرق و غرب عالم هم اتفاق افتاد، جمهوری اسلامی که نباید در این حد باشد، باید قدش بلندتر و دستش قدرتمندتر باشد، ما این را در عملیات وعده صادق نشان دادیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: همه دنیا فهمیدند که بقیه فقط شعار دادند، البته خیلی هم کار خوبی کردند، این شعارها خیلی مهم بود، این رفراندوم جهانی علیه صهیونیست ها و انزجار و نفرت علیه رژیم غصبی بود، این کار خوبی بود اما بعد از شعار دادن ما باید عملیات را هم ببینیم.

وی تصریح کرد: شعار مثل رعدوبرق است، امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه می فرماید ما رعدوبرقی نیستیم که نباریم و پشت سر ما باران نیاید، یعنی اگر شعار می دهیم و اگر رعدوبرق می بینید، پشت سرش باران است، فرق بین جمهوری اسلامی و مردم ایران این بود که ما به برکت جمهوری اسلامی دستمان باز است، اختیار، اراده و قدرت داریم، ما فقط رعدوبرق نبودیم، بارش باران موشک های خشم بر سر صهیونیست ها بودیم، این تفاوت خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: امیرالمؤمنین (ع) فرمود اگر ما رجزخوانی می کنیم، پشت سرش دشمن را هم سر جای خودش می نشانیم، دنیا فهمید که رهبر حکیم انقلاب محور این حرکت بود، همه دنیا عدالت را دوست دارند و از ظلم متنفرند، همه دنیا فهمید که مجری و فرمانده رهبر حکیم انقلاب اسلامی است و پای کار آن مردم و نیروهای مسلح ما هستند.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: پنجمین برکت این عملیات، محبت و احترام مسلمانان جهان به جمهوری اسلامی، رهبر فرزانه انقلاب و مردم عزیز ایران روز افزون شده است، ششم اینکه محبت و احترام همه ظلم ستیزان عالم نسبت به مردم ایران، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و بسیج مردمی ایران اسلامی افزوده شده است و در مبارزه با ظلم ما را در خط مقدم می بینند.

وی عنوان کرد: هفتم اینکه گرایش مردم جهان به اسلام بیشتر شده است، حرم اسلام درهای مختلفی دارد که یکی از آن ها کرامت انسانی است، وقتی مردم دنیا می بینند دستور اسلام برای زن، مرد، کوچک و بزرگ احترام، حفظ کرامت و حفظ شخصیت است، مشتاق اسلام می شوند و کرامت انسانی یکی از درهای ورودی به حریم اسلام می شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: یکی دیگر از درهای ورودی به حریم اسلام عدالت و ظلم ستیزی است، مردم دنیا این را در ایران اسلامی به خوبی می بینند، خدای متعال در آیه 2 سوره نصر می فرماید (مردم دسته دسته در دین خدا درآیند)، ما امروز تحقق این آیه را شاهدیم.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: تحلیلگر آمریکایی می گفت سالیانه در آمریکا بیش از 20 هزار نفر به اسلام روی می آورند و مسلمان می شوند، این ها از علائم ظهور است، یعنی جغرافیای جمعیتی در اروپا و آمریکا در حال تغییر است، همان مسیحیانی که حضرت عیسی (ع) به آن ها سفارش کرده به پیغمبر خاتم بپیوندید، حتماً آن ها به سفارش پیغمبرشان عمل خواهند کرد و به مسلمانان خواهند پیوست، اینکه در روایات آمده حضرت مسیح (ع) به امام زمان (عج) اقتدا می کند یعنی در آخرالزمان مسیحیان با مسلمانان همراه خواهند شد. 

وی تأکید کرد: هشتمین برکت، شاد کردن دل های کودکان، زنان، آوارگان، گرسنگان، مجروحان و بی خانمان های غزه بود، امروز یکی از مهم ترین اعمال صالح این است که این جماعت مورد لطف و محبت قرار بگیرند، حواسمان باشد که این ها گرسنه هستند، اگر می توانیم کاری برایشان بکنیم، حواسمان باشد وقتی موشک های وعده صادق از بالای سر مردم غزه رد می شد صدای «لبیک یاحسین» و «لبیک یا خامنه ای» از آنجا شنیده می شد، یعنی آن ها نگاهشان به اهل بیت (ع) و امیرالمؤمنین (ع) است، اینکه دیگران طور دیگری در مورد آنان تبلیغ می کنند غلط است، این ها فرزندان اهل بیت (ع) هستند و خیلی زود اتصال و ارتباطشان نسبت به اهل بیت (ع) از گذشته بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: از دیگر برکات این عملیات، تشدید اختلافات داخلی بین سران داخلی رژیم صهیونیستی است که ان شاءالله همین اختلافات از درون آن ها را فرو خواهد ریخت.

امام جمعه قزوین یادآور شد: یکی از مناسبت های پیش رو، بزرگداشت سعدی و روز نثر فارسی است، بنده به این مناسبت از آموزش و پرورش و دانشگاه ها می خواهم که تلاش کنند رساله های پایان نامه ای و دکترای دانشگاه های ما رنگ حماسه ضد صهیونیستی به خود بگیرند، معلمان، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش به دانش آموزان بگویند که به نثر فارسی با ادبیات سعدی و ادبیات حماسی فردوسی در باب حماسه و وعده صادق و درباره ایده ها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی در برچیده شدن رژیم صهیونیستی انشاء بنویسند.

وی اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند سنگ را از همان جایی که به سمت شما انداخته شد به همان جا برگردانید، یعنی شرّ دشمنان را باید با جدیت تمام پاسخ داد، جواب دشمنان باید جدی باشد، الحمدلله عملیات وعده صادق همین گونه بود، این باید فرهنگ دانشجویان، دانش آموزان و اساتید دانشگاه ما باشد که الحمدلله جامعه دانشگاهی و آموزش و پرورشی ما با این موضوع همراه هستند، اگر کسی تک‌رَوی کرد قرآن فرموده این را از خودتان ندانید، این از دشمنان است که در میان شما نفوذ کرده است، باید جلوی این نفوذی ها ایستاد، البته این ها بسیار اندک هستند، جامعه دانشگاهی و آموزش و پرورشی ما الحمدلله پای کار دین بوده و هستند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در آیه 39 سوره انفال فرموده «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ بَصِیرٌ»، یعنی (و ای مؤمنان با کافران بجنگید تا دیگر فتنه و فسادی نماند و آیین همه دین خدا گردد، و چنانچه دست از کفر کشیدند خدا به اعمالشان بیناست)، بدانیم فتنه صهیون جز با مرگ صهیونیست ها تمام نخواهد شد، فقط با مرگ صهیونیست ها این فتنه به پایان خواهد رسید.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک عرض می کنیم، در سال 58 امام (ره) این بنیان خیر را گذاشتند و امروز ثمرات آن را می بینیم.

وی خاطرنشان کرد: سالروز اعلام انقلاب فرهنگی است، فرهنگ ما باید فرهنگ حماسی، ایمانی، قرآنی، اسلامی و اهل بیتی باشد که الحمدلله هر روز در همین مسیر در حرکت هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: روز زمین پاک را در پیش داریم، کسانی که این روز را اعلام می کنند متأسفانه چشمانشان نسبت به جنایات صهیونیست ها کور و بسته است، ما زمانی زمین را پاک می بینیم که از شرَ خیانت، جنایت، نسل کشی و ظلم پاک باشد، آن موقعی پاکی به حد اعلاء می رسد که چشمان منتظر ما و مردم جهان به وجود منجی عالم بشریت روشن شود، خدای متعال نیز می فرماید بعد از اینکه زمین از ظلم و جور پر شده می شود، امام زمان (عج) ظهور کرده و زمین را پاک می کند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: روز بزرگداشت شیخ بهایی را در پیش داریم، چهارصد و اندی سال از حضور شیخ بهایی در قزوین می گذرد، شیخ بهایی ریشه های ایمانی ما را خیلی محکم کرده و در پایه های ایمانی ما خیلی مؤثر بوده است، نسل های گذشته ما فرهنگ شیخ بهایی را به ما منتقل کرده اند، ایشان هم در جغرافیای ما و در معماری شهری و هم در معماری اصفهان مؤثر بوده اند، چهارصد و اندی سال پیش شیخ بهایی و شیخ لطف الله در قزوین مراسم اعتکاف داشتند، یعنی این طور برای دین ما زمینه سازی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ما بزرگداشت آن عالم عارف را گرامی می داریم، باید بیشتر آثار ایشان را ببینیم، آثار ایشان بسیار شیرین و خواندنی است، باید از آن ها بهره ببریم و معماری‌مان را به سوی آرمان ها و ایده های بزرگان معرفتی و عرفانی هدایت کنیم.

وی بیان کرد: سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع)، ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی، شهادت امیر سپهبد قرنی و شهدای ورزشکار را در پیش داریم، سپهبد قرنی زمان طاغوت به ارتش آمده است، امام (ره) این گوهر را شناخت، او هم گوهر وجود امام (ره) را شناخت، این ها همدیگر را پیدا کردند، به خاطر وجود این ها بود که در مقابل توطئه اجانب که می خواستند ارتش منحل شود ایستادیم، همان هایی که می خواستند بعثی ها به ما حمله کنند، همان ها پیشنهاد می دادند که ارتش منحل شود، همان منافقین مزدور بعداً رفتند با بعثی های صدامی رفیق شدند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: امام (ره) ایستاد، برای ارتشیان عزیز احترام قائل شد، آن ها را مدافعان دین و نظام خواند، آن ها هم روز به روز رفاقتشان با امام (ره) بیشتر شد و الحمدلله امروز بازوان توانمند رهبر حکیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701556

مهمترین اخبار ایران و جهان: