نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 21:49

رفع آلایندگی در جنوب استان بوشهر با جدیت دنبال شود

بوشهر- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر حفاظت از محیط زیست را رسالت همگانی دانست و گفت: رفع آلایندگی در جنوب استان بوشهر با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات عصر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن قدردانی از حماسه شگفت‌انگیز اقشار و آحاد مختلف ملت ایران به‌ویژه مردم ولایتمدار استان دارالحماسه بوشهر در راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار داشت: مردم با حضور پرشور و تحسین برانگیز ده‌ها میلیونی خود در سراسر کشور بار دیگر محاسبات غلط دشمنان را نسبت به ایرانیان به چالش کشیدند و شکوه و عظمت، پایبندی به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر حول محور ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) را در تصویری غرورانگیز و اقتدار آفرین به رخ کشیدند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با قدردانی از حضور حماسی و انقلابی مردم مؤمن و قدرشناس استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دست‌اندرکاران برگزاری با شکوه برنامه‌های دهه مبارک فجر، به ویژه اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر قدردانی کرد.

وی حفاظت از محیط زیست را رسالت همگانی دانست و بیان کرد: حفاظت از آب، خاک، دریا و هوا وظیفه همگانی است و در این راستا توسط قلی‌نژاد، مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان بوشهر در طول ۴ سال گذشته در مقابله با آلایندگی‌ها، رفع آلودگی‌ها در عسلویه دیگر موارد اقدامات مهمی انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر رعایت بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی در حفاظت محیط زیست را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: رعایت این اصل زمینه حفاظت محیط زیست در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

پورات تراکم صنایع در جنوب استان بوشهر از جمله پتروشیمی‌ها را یادآور شد و گفت: در ایجاد صنایع حوزه پارس جنوبی در شهرستان‌های عسلویه، کنگان و دیر از ابتدا در رعایت حفاظت محیط زیست توجه خاصی نشد، ولی از زمان انتصاب قلی‌نژاد با توانمندی، توجه ویژه‌ای برای رفع آلایندگی زیست محیطی این نقاط شده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان بوشهر، برای سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: توقع است همان مسیری که برای رفع آلایندگی‌ها زیست محیطی اقدام شده و تعاملی که وجود داشته، ادامه یابد و حمایت‌های لازم مورد توجه ویژه دستگاه‌ها قرار دارد.

در این آئین از زحمات و تلاش‌های چهار ساله فرهاد قلی نژاد در مسئولیت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تقدیر و قدردانی و عبدالرحمان مرادزاده به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036912

مهمترین اخبار ایران و جهان: