نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 12:25

همه ظرفیت‌ها برای برگزاری انتخابات پیش رو به کار گرفته شود

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت:مشارکت در انتخابات آتی نقش مهم و اثر گذار دارد و باید همه ظرفیت‌ها بویژه آموزش به کار گرفته شود تا بر روند افزایش مشارکت موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح یکشنبه در همایش مشترک آموزشی استانداری‌ها و دفاتر نظارت سراسر کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در جزیره خارگ اظهار داشت: انتخاب جزیره مقاوم خارگ به عنوان محل دوره از چند بعد حائز اهمیت است، ابتدا تمدن و تاریخ چندین هزارساله این جزیره و آثار باستانی که گواهی بر تمدن ارزشمند این جزیره است و همچنین مقاومت در جزیره خارگ نقش برجسته ای در تاریخ خارگ دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: حماسه‌های متعددی از سالیان دور تاکنون در این جزیره اتفاق افتاده است و این جزیره به تعداد روزهای دفاع مقدس بمباران شده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

وی افزود: نادر مهدوی حماسه ساز مبارزه با استکبار جهانی که ضعف این قدرت پوشالی را به رخ جهانیان کشید در این جزیره بوده است.

پورات گفت: صنعت و انرژی در این جزیره وجه برجسته است و بیش از ۹۸ درصد نفت جمهوری اسلامی از این جزیره صادر می‌شود و حماسه‌های سربازان خط مقدم صنعت موجب شده تا در بحرانی‌ترین وضعیت‌ها صادرات نفت قطع نشود.

وحدت کم‌نظیر در خارگ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: همزیستی مسالمت آمیز و عزت مندانه خارگی ها و اهل سنت و شیعه در کنار هم نمونه برجسته ای از وحدت ملی است.

پورات اظهار کرد: برگزاری این جلسه مشترک بین وزارت کشور و شورای نگهبان که برای اولین بار اتفاق می‌افتد نوید بخش انتخابات پرشور و پرنشاط را در سال آتی می‌دهد و این حرکت انسجام بخش و امیدآفرین قطعاً منشأ خیر و برکت خواهد بود.

وی عنوان کرد: آموزش هدف اصلی این مراسم است و موجب می‌شود تا زمینه بروز خطا کم شده و کیفیت برگزاری انتخابات را ارتقا دهد در همین راستا انتظار است که همه همکاران محترم از این شرایط و این همایش بهترین استفاده را بکنند و به تبع آن شاخه‌های شهرستانی را نیز پوشش دهند.

پورات یادآور شد: مشارکت در انتخابات آتی نقشی مهم و اثر گذار دارد و باید همه ظرفیت‌ها بویژه آموزش به کار گرفته شود تا اینکه تأثیر محسوسی بر روند افزایش مشارکت ایفا کند و گفتنی است این اولین همایش مشترک بین وزارت کشور و شورای نگهبان است که به میزبانی استان بوشهر در جزیره مقام خارگ برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1088112

مهمترین اخبار ایران و جهان: