نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 12:38

نگاه به اولیا معمولا تشریفاتی بوده است/ اتاقی در مدارس برای خانواده‌ها ایجاد شود

وزیر آموزش و پرورش باید انگاره‌ها نسبت به تعلیم و تربیت تغییر کند، گفت: اتاقی در مدارس برای حضورخانواده‌ها ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی هفته تربیت اسلامی با موضوع «خانواده و تربیت» که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه و هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار کرد: امیدواریم فرزندان را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که دانش‌‌آموزان در تمام ساحت‌ها تربیت شوند. 

وی با بیان اینکه انگاره‌ها نسبت به تعلیم و تربیت باید تغییر کند، افزود: در سند تحول بنیادین چهار رکن فرایند تربیت آمده است. رکن اول، خانواده است. نگاه ما به اولیا معمولا تأمین مالی و تشریفاتی بوده است.

نوری ادامه داد: در اسلام، تربیت فرزندان وظیفه و تکلیف والدین است و در قوانین ما هم مسؤولیت تربیت کودک با والدین است و نقش دولت تکمیلی و ثانوی است. البته چون والدین تخصص ندارند دولت‌ها تربیت را جزو واجبات خود می‌دانند و آموزش عمومی را ایجاد می‌کنند. 

وی افزود: مشارکت و نظارت حق والدین است و دولت باید زمینه این حق را فراهم کند که شامل مواردی چون تدوین برنامه‌ها، انتخاب محتوا، تأمین منابع، تأمین هزینه و نظارت بر نحوه مصرف آن است. نظارت بر کارکرد مدرسه از دیگر موارد است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برای اولیا در مدارس باید اتاقی ایجاد شود، افزود: اگر قبول داریم که اولیا در فعالیت مدارس مشارکت کنند باید برای آنها نیز جایگاه در نظر بگیریم. 

وی ادامه داد: در مدارس باید زمینه مشارکت و همگرایی اولیای دانش‌آموزان با اولیای مدارس انجام شود و این موضوع باید فرهنگ‌سازی شود. 

نوری خطاب به اولیای دانش‌آموزان، تصریح کرد: ما و شما برای تربیت تمام ساحتی فرزندان یکی هستیم و با هم همکاری می‌کنیم تا به این هدف نائل شویم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1063312

مهمترین اخبار ایران و جهان: