نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 13:37

دستگاه‌های دولتی مانع کار تعاونی‌ها هستند

قزوین- معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی همکاری لازم با تعاونی‌ها را ندارند و بیش از آنکه کارگشا باشند، دست‌وپا گیر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مسکنی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با تعاون‌گران استان قزوین که در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای کار دولت تا به امروز تعداد تعاونی‌ها در کشور با رشد ۲.۵ درصدی به ۱۰۱ هزار تعاونی فعال رسیده است.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها در کشور زمینه رشد ۳.۵ درصدی اشتغال را فراهم کرده‌اند، افزود: بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تعاونی‌ها اهدا شده است.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعاونی‌ها گره‌گشا ترین نهاد مردمی در کشور هستند و نیاز است شاهد همراهی و همکاری همه مدیران کشور با تعاونی‌ها باشیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و دولتی همکاری لازم با تعاونی‌ها را ندارند و بیش از آنکه کارگشا باشند، دست‌وپا گیر هستند.

مسکنی با بیان اینکه بیش از ۱۱ سال به تعاونی‌ها توجهی نشده و از سوی دولت کمکی به آنها نشده بود، بیان کرد: با شروع به کار دولت سیزدهم نگاه به تعاونی‌ها متفاوت و با نگاه ارزش مدارانه بوده است.

وی اضافه کرد: تعاون یکی از بخش‌های سه‌گانه اقتصاد ایران است و قرار شده تا ۲۵ درصد از مصوبات تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ در حوزه و بخش تعاون پرداخت شود

این مسئول از قرار گرفتن تعاونی‌ها در برنامه توسعه هفتم خبر داد و بیان کرد: در سند توسعه تعاون برای ۲۷ دستگاه، هفت وزارتخانه و ۲ سازمان وظایف مشخصی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان یادآور شد: عملکرد تعاونی‌ها در قزوین مثبت بوده و تعاونی‌های موجود در قزوین عامل توسعه و حل مسائل استان بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050456

مهمترین اخبار ایران و جهان: