نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 14:11

منابع اطلاعات مکانی برای اشتراک گذاری به پایگاه داده تبدیل شود

زنجان-رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: باید منابع اطلاعات مکانی برای اشتراک گذاری به پایگاه داده تبدیل شود و در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جاویدانه ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان، با بیان اینکه باید منابع اطلاعات مکانی برای اشتراک گذاری به پایگاه داده تبدیل شود و در اختیار جامعه هدف قرار گیرد، گفت: در شاخص های ارزیابی برای سال جاری و سال بعد که از سوی سازمان امور اداری و استخدامی ابلاغ شد، میزان مشارکت دستگاه ها در این حوزه (تهیه زیرساخت داده مکانی) یکی از شاخص های مهم و اصلی تلقی شده است.

وی افزود: داده های موجود در این بستر باید به اشتراک گذاشته شود و گام بعدی پس از ایجاد این بستر، ارتقای کیفیت و به روز رسانی داده های موجود است که این امر بسیار مهم خواهد بود همچنین برای اشتراک گذاری باید منابع اطلاعات مکانی به پایگاه داده تبدیل شود و در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

جاویدانه با بیان اینکه فقدان نیروی متخصص کافی در جی آی اس (نقشه برداری اطلاعات مکانی) چالش اصلی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه است، ادامه داد: هیچ دستگاهی بی نیاز از کارشناسان مرتبط با این حوزه نیست و دستگاه ها باید متخصصان مورد نیاز در حوزه جی آی اس را جذب کنند و ساختارهای موجود را ارتقا دهند.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: به وسیله این سیستم علاوه بر دسترسی صحیح و سریع به داده‌های مورد نیاز در یک حجم وسیع، امکان ارائه و به تصویر کشیدن اطلاعات مکانی و موضوعی در قالب نقشه، جدول و نمودار، ویرایش و به هنگام سازی داده‌ها و نیز امکان استفاده از داده‌های موجود در جهت اهداف مختلف و براساس نیازهای گوناگون کاربران فراهم می شود.

جاویدانه افزود: وجود کارشناسان و متخصصان در حوزه نقشه برداری و جی آی اس اثرات غیرقابل انکاری دارد و دستگاه هایی که از حضور این متخصصان بهره مند هستند داده های آنها با کیفیت‌تر و نتایج قابل اعتمادتری دارد.

وی در ادامه با اشاره به سند اس دی آی (پایگاه اطلاعات مکانی)، ادامه داد: مصوبه الزام دستگاه ها به مشارکت در تهیه این پایگاه و به اشتراک گذاری داده های آن در سطح ملی و استانی اخذ شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052556

مهمترین اخبار ایران و جهان: