نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 07:01

600 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب در شهرهای کردستان اضافه شد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: طی 6 ماهه نخست امسال با بهره‌برداری از یک واحد تصفیه‌خانه آب، خط 600 میلیمتری انتقال آب، مهندسی مجدد ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چند حلقه چاه مجموعا 596 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب در شهرهای استان افزوده شده است.

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از افزایش ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب در شهرهای کردستان خبر داد و با بیان اینکه این افزایش ظرفیت در 6 شهرستان استان انجام شده است، گفت: در شهرستان دیواندره با به مدار آمدن و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب 250 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب در این شهر افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از دیواندره بیشترین افزایش ظرفیت آب مربوط به شهر سقز است که با به مدار آوردن خط 600 میلیمتری چدن داکتیل افزایش ظرفیت میزان تصفیه به میزان 200 لیتر بر ثانیه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: در شهر مریوان با به مدار آوردن 2 فیلتر شنی و یک دستگاه پمپ افزایش ظرفیت تصفیه و انتقال آب به میزان 50 لیتر بر ثانیه و در شهر کامیاران با مهندسی مجدد و افزایش ظرفیت از ایستگاه پمپاژ پایاب سد گاوشان موجب افزایش ظرفیت به میزان 45 لیتر بر ثانیه شد.

فرهاد افزود: در شهر قروه با حفر و تجهیز سه حلقه چاه جدید، افزایش ظرفیت تولید به میزان 33 لیتر بر ثانیه و در شهر بیجار با مهندسی مجدد و افزایش ظرفیت برداشت از چاه شماره 4، افزایش ظرفیت به میزان 18 لیتر بر ثانیه انجام شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538212

مهمترین اخبار ایران و جهان: