نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 00:27

کارگروه شرکت های خودرویی: «غفاری» ۸ هزار میلیارد تومان به خارج از کشور انتقال داده است

کارگروه شرکت های خودرویی استان قزوین با صدور اطلاعیه شماره ۱۷ خود به تشریح آخرین وضعیت پرونده شرکت «رضایت خودروی طراوت نوین» پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در ادامه روند رسیدگی به پرونده شرکت «رضایت خودروی طراوت نوین»، کارگروه شرکت های خودرویی استان قزوین با صدور اطلاعیه شماره ۱۷ خود به تشریح آخرین وضعیت این پرونده پرداخت.

در بخشی از این اطلاعیه ضمن اشاره گستره فعالیت های شرکت مذکور در سطح کشور، آمده است: «اظهارات صریح و شفاف محمد رضا غفاری مالک شرکت رضایت خودروی طراوت نوین مبنی بر اینکه نه از میزان مجموع دیون و نه از ارزش اموال خود اطلاعی ندارد که بر مشکلات رسیدگی به این پرونده افزوده است و از طرفی با عنایت به حجم و گستردگی موضوع، مسوولان استانی همچنان با جدیت، تمام فعالیت های خود را برای تسریع در حسابرسی ها و تشخیص تعداد طلب کاران که از حدود ۲۰ استان کشور هستند و نیز میزان مطالبات آنان ادامه می دهند.»

در ادامه این اطلاعیه، کارگروه شرکت های خودرویی اعلام کرده است: «با توجه به تخصصی بودن موضوع، پرونده توسط بازپرس به هیات کارشناسی ارجاع گردیده و برآورد تقریبی اعضای هیأت برای اجرای کارشناسی و اعلام نظریه حدود هفت ماه است.»

فعالیت های انحرافی برخی شبکه ها و کانال های اطلاع رسانی در فضای مجازی نیز از جمله موضوعات مطرح شده در اطلاعیه مذکور است. در این بخش از اطلاعیه کارگروه تاکید شده است: «بعد از برگزاری آخرین جلسه کارگروه، موضوعات مطرح شده از سوی برخی نمایندگان [کارگروه] توسط کانال شیپورچی که عامل اخلال در انجام امور پرونده، نشر اکاذیب، اخلال در نظم عمومی و جرائمی دیگر است در فضای مجازی منتشر گردید. لذا جهت جلوگیری از تکرار این اقدام، بناچار محدودیت هایی برای نمایندگان اعمال خواهد شد. ضمن اینکه معرفی وکیل رسمی دادگستری توسط افراد اصیل هیچ محدودیتی ندارد.»

کارگروه خودرویی استان قزوین همچنین در هفدهمین اطلاعیه خود به اعترافات غفاری در خصوص وضعیت دارایی های حاصل از جذب سرمایه مالباختگان اشاره کرده است. در این بخش آمده: «نظر به اینکه از یکسو غفاری اقرار کرده بخشی از دارایی های حاصل از جذب سرمایه شکات را به خارج از کشور منتقل نموده و در داخل کشور نیز به عده ای از اشخاص سودهای کلان و غیرمتعارف پرداخت کرده، لذا تا زمانی که وی همکاری عملی و مؤثر خود را برای اعاده اموال نداشته باشد، ادامه فرآیند پرداخت مطالبات با کاستی ها و مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

نامبرده باید بیش از اینکه پیگیر آزادی تحت الحفظ خود باشد، صداقت خود در معرفی اموال مخفی یا انتقال داده را ثابت کند.

آزادی تحت الحفظ غفاری تا اطلاع ثانوی منوط به همکاری وی است. معرفی اموال مخفی و خارج از دسترس که بنا بر اظهارات نامبرده، انتقال بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از دارایی ها به خارج از کشور، نمونه ای از آن ها است و همچنین معرفی عوامل و گردانندگان صفحه مجازی شیپورچی که در راستای منافع مالک شرکت رضایت خودروی طراوت نوین، به اقدامات شیطنت آمیز و مجرمانه مانند تحریک مالباختگان به برگزاری تجمعات بی نتیجه، اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب، تهدید و توهین و اخلال در روند رسیدگی به پرونده می پردازد، از جمله اقداماتی است که غفاری باید انجام دهد.»

در پایان این اطلاعیه، کارگروه شرکت های خودرویی استان قزوین از مالباختگان خواسته تا ضمن پرهیز از دریافت اطلاعات نادرست از منابع غیر رسمی، در چارچوب قانون مطالبات خود را پیگیری کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579356

مهمترین اخبار ایران و جهان: