نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 19:07

بدترین وضعیت دولت آلمان در نظرسنجی‌ها؛ نتیجه حمایت از نسل‌کشی

بدون شک نام شولتز و دولت آلمان به عنوان شریک جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در صفحات تاریخ روابط بین‌الملل حک خواهد شد.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - نورنیوز نوشت: حمایت‌های تمام عیار «اولاف شولتز» صدراعظم ژرمن‌ها از نسل‌‌کشی و جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه منجر به خشم شدید افکار عمومی این کشور از دولت ائتلافی و ناتوان او شده است. 

برلین در طول جنگ غزه نقش یکی از مهره‌های بازی تل‌آویو در نظام بین‌الملل را ایفا کرده و حتی مقامات ارشد آلمانی بارها نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه را طبیعی قلمداد کرده‌اند!

یک نظرسنجی جدید در آلمان نشان می‌دهد که موضع طرف‌دارانه دولت شولتز نسبت به رژیم جعلی اسرائیل در مورد جنگ غزه مورد حمایت مردم این کشور نیست. نتایج نظرسنجی موسسه آلنزباخ حاکی است که عموم آلمانی‌ها مخالف جانب‌داری از رژیم صهیونیستی در مناقشه اسرائیل و فلسطین بوده و به شدت مخالف حمایت نظامی از اسرائیل هستند.

حدود ۴۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند آلمان باید از درگیری دور بماند و تنها ۳۴ درصد گفته‌اند که با این دیدگاه موافقند که آلمان به دلیل گذشته خود در دوران نازی مسئولیت ویژه‌ای در قبال اسرائیل دارد. 

اولاف شولتز صدراعظم آلمان بارها گفته است که امنیت اسرائیل غیرقابل مذاکره است و در درگیری کنونی با حماس، آلمان «تنها یک موضع» دارد و آن حمایت قاطعانه از اسرائیل است. 

در این نظرسنجی، تنها ۳۱ درصد از پاسخ دهندگان آلمانی از رویکرد شولتز حمایت کرده و گفته‌اند که از عملیات نظامی اسرائیل در غزه علیه حماس حمایت می‌کنند. 

در مقابل، ۳۸ درصد از افراد مورد بررسی گفته‌اند که باید از اسرائیل خواسته شود تا برای جلوگیری از تلفات در میان جمعیت غیرنظامی فلسطین خویشتن‌داری کند. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر آلمانی‌ها انتظار دارند که دولت موضع متعادل‌تری اتخاذ کند و تلاش‌ها برای راه‌حل دیپلماتیک درگیری را افزایش دهد.

دولت آلمان از ابتدای جنگ غزه تاکنون، در صدد جرم انگاری هر گونه مخالفتی با نسل‌کشی در نوار غزه بر آمده و حتی حملات خود به مراکز اسلامی حامی آزادی قدس شریف در سرتاسر این کشور اروپایی را افزایش داده است. 

کار به جایی رسیده که سفیر رژیم اسرائیل در برلین به دولت آلمان هشدار داده که باید برای صدور مجوز فعالیت مراکز اسلامی، رسماً از آنها بابت پای‌بندی به موجودیت اسرائیل تعهد و تضمین بخواهد! 

بدون شک نام شولتز و دولت آلمان به عنوان شریک جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در صفحات تاریخ روابط بین‌الملل حک خواهد شد. فراتر از آن، دولت نتیجه حمایت از نسل‌کشی؛ طلب آلمان باید هزینه‌های جنگ غزه را نیز به مانند صهیونست‌ها بپردازد. 

دولت آلمان در راستای تن دادن به منافع صهیونیست‌ها، حتی افکار عمومی کشور خود را نیز نادیده انگاشته است. به طور کلی، ۵۷ درصد از آلمانی‌ها گفته‌اند که دولت شولتز باید نقش میانجی‌گری را بین طرف‌های متخاصم دنبال کند.

 در همین حال، ۱۷ درصد از پاسخ دهندگان از دولت اسرائیل انتقاد کرده و گفته‌اند که تل‌آویو به هیچ وجه خواهان صلح نیست. حدود ۳۸ درصد گفتند که اسرائیل درک بسیار کمی از ساکنین عرب سرزمین‌های اشغالی و برخورد ناعادلانه‌ای با آنها دارد. 

در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد دولت آلمان برای حمایت نظامی از اسرائیل، اکثر پاسخ دهندگان با ارسال مهمات یا سلاح مخالف بودند. حدود ۸ درصد از آلمانی‌ها گفته‌اند که از ارسال سلاح حمایت می‌کنند و تنها ۳ درصد گفته‌اند که نیروهای مسلح آلمان باید از اسرائیل در عملیات نظامی خود حمایت کنند.

این در حالی است که ارسال تسلیحات آلمانی به رژیم اشغالگر قدس همچنان به صورت رسمی (از طریق وزارت دفاع آلمان) و غیر رسمی (از طریق لابی‌های تسلیحاتی) ادامه دارد.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609756

مهمترین اخبار ایران و جهان: