نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 17:30

جابجایی ۵۳۷ هزار مسافر از استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: حدود ۵۳۷ هزار مسافر در ۴ ماهه گذشته از استان اردبیل جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلیم اله وثوقی عصر امروز در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان اردبیل اظهار کرد: حدود ۵۳۷ هزار مسافر در ۴ ماهه گذشته از استان اردبیل جابه‌جا شده‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۲۴ هزار و۶۶۵ نفر مسافر از استان به مقاصد مختلف جابجا شده بودند در ۴ ماهه گذشته افزایش بیش از ۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد مسافر ۲۷۰ هزار و۷۹۵ نفر مسافرتوسط وسیله نقلیه اتوبوس، ۲۱۸ هزار و ۵۹۲ نفرمسافر توسط وسیله نقلیه سواری و ۴۷ هزار و ۴۲۶ نفر مسافر نیز توسط وسیله نقلیه مینی بوس از استان جابجا شده‌اند افزود: در جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۵۵ هزار و ۱۳۸ نفر بود افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل بیان کرد: در ۴ ماهه گذشته ۳۰۷ هزار و۸۸۱ نفر مسافر از شهرستان اردبیل، ۴۳ هزار و۲۵۴ نفر مسافر از شهرستان پارس آباد، ۴هزار و۳۸۸ نفر مسافر از شهرستان نمین، ۲هزار و۷۰۲ نفر مسافر از شهرستان بیله سوار، ۸۳ هزار و ۶۰۸ نفر مسافر از شهرستان مشگین شهر، ۳۱هزار و ۸۳۷ نفر مسافر از شهرستان گرمی، ۴۸ هزار و ۵۸۱ نفر مسافر از شهرستان خلخال، هزار و ۴۰۰ نفر مسافر از شهرستان اصلاندوز، ۲هزار و ۶۴۳ نفر مسافر از شهرستان کوثر، ۲هزار و ۵۷۴ نفر مسافر از شهرستان نیر، هزار و ۲۰۰ نفر از شهرستان سرعین و ۶هزار و۷۰۰ نفر مسافر در سایر شهرها جابه‌جا شده اند.

وثوقی تصریح کرد: در مدت یاد شده افزایش ۱۳۲ درصدی جابه‌جایی مسافر را در شهرستان نمین شاهد بودیم و در ۴ماهه سال گذشته هزار و ۸۸۶ نفر مسافر از این شهرستان جابجا شده بودند که در ۴ماهه گذشته در سال جاری این رقم ۴ هزار و ۳۸۸ نفر بود.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین در این مدت از افزایش ۳۴ درصدی جابه‌جایی مسافر در شهرستان سرعین خبرداد و گفت: در ۴ ماهه گذشته هزار و ۲۰۰ نفر مسافر از شهرستان سرعین جابه‌جا شده‌اند در حالیکه در مدت مشابه سال قبل ۸۸۹ نفر بود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل را یادآور شد و عنوان کرد: یک هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

وثوقی با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل و خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده گفت: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418656

مهمترین اخبار ایران و جهان: