نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 11:17

پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود

اصفهان – رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مردادماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری صبح یکشنبه در حاشیه دوازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان در جمع خبرنگاران‌، ضمن تسلیت ایام ماه محرم و شهادت حضرت امام سجاد (ع) اظهار داشت: در این نشست موضوعات کلی فرایند برگزاری انتخابات استان و به صورت خاص شهرستان خمینی شهر با حضور فرماندار این شهرستان بررسی شد.

وی ادامه داد: در این نشست ابلاغ اصطلاحات جدید قانون انتخابات که روز گذشته توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد و وزارت کشور نیز به استان‌ها ابلاغ کرد مورد بررسی قرار گرفت؛ این اصلاحیه تا سطح فرمانداری‌ها اجرایی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: پیش ثبت‌نام موضوع مهمی است که در این اصلاحیه مد نظر قرار گرفته شده و در فرآیند انتخابات اثرگذار است.

وی افزود: همه کسانی که داوطلب حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی هستند بایستی پیش ثبت‌نام انجام دهند، این پیش ثبت‌نام از ۱۶ مردادماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

پیش ثبت نام برای حضور در انتخابات ضروری است

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: امروز چگونگی انجام پیش ثبت‌نام توسط وزارت کشور رسماً اعلام خواهد شد، اگر فردی پیش ثبت‌نام را انجام ندهد نمی‌تواند در فرایند انتخابات به عنوان داوطلب شرکت داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: همه افرادی که داوطلب حضور در رقابت‌های انتخاباتی هستند بایستی این پیش ثبت‌نام را انجام دهند از این رو ضروری است داوطلبان این امر را به روزهای پایانی موکول نکنند زیرا ممکن است مدارکی نیاز باشد و برای آماده کردن آنها نیاز به زمان باشد.

جان‌نثاری افزود: در دوره‌های قبل برای فرآیندهای استعلامی مدت زمان بسیار کمی وجود داشت و احراز صلاحیت با محدودیت زمان مواجه می‌شد که این قانون اکنون اصلاح شده و فرصت بیشتری را در اختیار هیئت نظارت قرار می‌دهد تا در فرصت مناسب با تأمل و دقت بیشتری بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهند تا حقی از فردی ضایع نشود.

وی در خصوص افزایش مشارکت در انتخابات نیز گفت: یکی از موضوعات همیشگی ما در جلسات ستاد انتخابات بحث افزایش مشارکت است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: افزایش مشارکت پیش زمینه‌هایی از جمله امیدآفرینی، نشاط سیاسی در جامعه و عوامل دیگر را دارد.

نارضایتی‌ها را بررسی و برای رفع آنها تلاش می‌کنیم

جان‌نثاری افزود: در جلسات ستاد انتخابات باتوجه به اطلاعاتی که از سطح استان می‌گیریم در تلاش هستیم تا نارضایتی‌های مردمی را بررسی و جهت رفع آنها تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اطمینان بخشی به مردم در حوزه‌های مختلف، گفت: اطمینان دادن به همه مردم تا بدانند که انتخابات متعلق به آن هاست، سالم برگزار می‌شود، مرّ قانون اجرا خواهد شد، مجریان بر اساس وظایف خود عمل می‌کنند و مجموع فرایند انتخابات با حضور مستقیم و نظارت مردم انجام خواهد شد به مردم دلگرمی می‌دهد تا برای حضور در انتخابات انگیزه پیدا کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان عنوان کرد: از دیگر نکات مهم که تبیین آن برای مردم ضروری است تشریح شرایط واقعی ایران اسلامی در جهان است تا مردم بدانند که دشمنان منتظر نتیجه انتخابات و میزان حضور مردم هستند.

انتخابات باشکوه در کشور ما باعث یأس دشمن خواهد شد

وی متذکر شد: انتخابات باشکوه در کشور ما باعث یأس دشمن خواهد شد و کشور ما مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

جان‌نثاری افزود: انتخابات پیش‌رو بسیار مهم است از این رو از همه مردم دعوت می‌کنم تا در این عرصه عظیم نقش‌آفرینی کنند اینگونه جشن سیاسی بزرگی را در اسفندماه خواهیم داشت.

وی در خصوص راهبردهای انتخابات نیز گفت: مقام معظم رهبری چهار راهبرد اساسی (تأمین امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت) را برای انتخابات پیش رو تعیین کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: همه فعالیت‌های ما حول محور این چهار راهبرد اساسی است و برای هر کدام تعریف مشخصی داریم.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: به همه کنش‌گران اجتماعی، سیاسی و فرهنگی توصیه می‌کنیم اگر به ایران اسلامی و تمامیت ارضی کشور علاقه مند هستند شایسته است در انتخابات حضور فعال داشته باشند و مردم را برای این مهم تشویق کنند.

وی گفت: حضور فعال در انتخابات، نشاط سیاسی و آرا مردمی پایه‌های نظام را مستحکم خواهد کرد و موجب یأس دشمن می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417612

مهمترین اخبار ایران و جهان: