نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 11:45

حمل کالا در استان بوشهر ۱۴ درصد افزایش یافت

بوشهر- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از رشد ۱۴ درصدی حمل کالا از این استان به سایر نقاط کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شهابی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری سه میلیون و ۲۴۱ هزار تن کالا در استان بوشهر جابجا شده که معادل ۲۰۵ هزار سفر است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در خصوص میزان تغییرات جابجایی کالا در استان بوشهر نسبت به زمان مشابه پارسال خاطرنشان کرد: جابجایی کالا در استان از نظر وزنی ۱۴ درصد و از نظر سفر ۱۱ درصد رشد داشته است که نوید رونق بیشتر فعالیت‌های این بخش را می‌دهد.

وی عمده ترین کالای حمل شده را محصولات شیمیایی (۵۰ درصد)، سیمان (۱۶ درصد) و محصولات کشاورزی (۱۲ درصد) ذکر کرد و افزود: بیشترین جابجایی کالا از شهرستان‌های عسلویه، بوشهر و دشتستان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: بیشترین مقصد جابجایی کالاهای استان نیز استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان و فارس می‌باشد. شهابی تعداد شرکت‌های حمل بار دارای پروانه فعالیت در استان را ۱۶۰ شرکت برشمرد و ادامه داد: سه هزار و ۳۰۰ راننده در بخش کالا آماده خدمات رسانی هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430156

مهمترین اخبار ایران و جهان: