نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 14:36

لزوم هم‌گرایی در مسیر پیشبرد برنامه‌های فرهنگی کانون

شفت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برلزوم هم‌گرایی در مسیر پیشبرد برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: گسترش همکاری‌ها در قالب طرح کانون مدرسه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی امروز سه شنبه در نشست با فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شفت اظهار کرد: گسترش همکاری‌ها در قالب طرح کانون مدرسه و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار و روستایی لازم است.

وی به طرح «با بچه‌های روستا»، به همت مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی و مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اجرا می‌شود، افزود: این طرح، بستری برای ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مخاطبانی که به مراکز ثابت این مجموعه دسترسی ندارند، فراهم می‌کند.

میرعظیمی همچنین در گفت‌وگویی با کودکان روستای لختکی روزهای کودکی را مهم توصیف کرد و ادامه داد: این دوران و هم‌نشینی با مربیان کانون و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خلاقانه و کتاب‌محور، فرصت مغتنی است و ضرورت دارد از این امکان فرهنگی به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

مدیرکل کانون استان‌گیلان در تبیین اهمیت این موضوع، به پیشینه فعالیت‌های خود در آموزش و پرورش شهرستان شفت اشاره کرد و گفت: رقیه آزادنیا، از دانش‌آموزان کوشایی بود که با حضور مؤثر در کلاس‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، توانسته است به عنوان مربی مسئول این روزهای کانون پرورش فکری شفت، نقش به‌سزایی در کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان داشته باشد.

وی تصریح کرد: الگو قرار دادن مربیان کانون از سوی دانش‌آموزان اثربخش بوده و کودکان برای ساختن آینده خود و ایران اسلامی باید تلاش بیشتری کنند.

گفتنی است؛ برپایی کارگاه نوشتن خلاق، شعرخوانی، خوانش اثر از سوی مربیان و مخاطبان، معرفی برنامه‌ها و عضویت کودکان حاضر در بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون و اهدای کتاب، از جمله برنامه هایی بود که با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس آموزش و پرورش شهرستان شفت صورت گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421656

مهمترین اخبار ایران و جهان: