نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 20:18

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ رسانه برای تقویت نظام مالیاتی

اراک-استاندار مرکزی گفت: مدیران امور مالیاتی باید همواره به رضایت‌مندی مردم توجه داشته باشند و برای تقویت نظام مالیاتی از روش‌های جدید و ظرفیت‌های رسانه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگ مالیاتی و در آخرین روز تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی، استاندار مرکزی به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی جهت بازدید میدانی و بررسی روند رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی حضور یافت.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی گفت: اگر چرخ‌های عمران و آبادانی استان مرکزی در حرکت است، پیشران آن مالیات است چرا که بخش عمده درآمد استان از وصول مالیات تأمین می‌شود.

مخلص الائمه اظهار کرد: هزینه‌های عمومی کشور وصل به مالیات و نفت است و اگر مردم در جریان هزینه کرد مالیات و اهمیت آن برای توسعه کشور قرار بگیرند حتماً همراهی می‌کنند کما اینکه در دو سال اخیر تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و وصول مالیات در استان با افزایش قابل توجهی همراه بود.

وی ادامه داد: مدیران امور مالیاتی باید همواره به رضایت‌مندی مردم توجه داشته باشند و برای تقویت نظام مالیاتی از روش‌های جدید و ظرفیت‌های رسانه استفاده کنند.

میرمحمدی مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: مجموع مالیات وصول شده در استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان و سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار کرد: ۹۵ درصد مالیات از شرکت‌های بزرگ و پنج درصد مالیات از صاحبان مشاغل جز، اشخاص حقیقی و کسبه وصول شده و رویکرد سازمان امور مالیاتی این است که این گروه تحت فشار قرار نگیرند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ بیش از سه هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد تا در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاها هزینه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395912

مهمترین اخبار ایران و جهان: