نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 14:17

مراقبت از ۴۸۰۰ بیمار فشارخونی و دیابتی در تنگستان

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری، چهار هزار و ۸۷۷ بیمار فشارخونی و دیابتی در تنگستان، مراقبت‌ها و خدمات لازم را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماه زرافشون رفیعی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در سه‌ماهه اول سال جاری سه هزار و ۵۶۸ بیمار فشارخونی و هزار و ۳۰۹ بیمار دیابتی مراقبت‌ها و خدمات مربوط به بیماری فشارخون و دیابت را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیماران فشارخونی و دیابتی توسط بهورزان و مراقبین سلامت به‌صورت ماهانه پیگیری و مراقبت می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان با بیان اینکه بیماران فشارخونی و دیابتی هر سه ماه یک‌بار توسط پزشک نیز مراقبت می‌شوند اظهار داشت: در سه‌ماهه اول سال جاری هزار و ۳۶۰ بیمار فشارخونی و ۸۹۶ بیمار دیابتی توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت و مراقبت‌ها و خدمات لازم را دریافت نموده‌اند.

ماه زرافشون رفیعی با اشاره به اهمیت غربالگری تیروئید در نوزادان در سن سه تا پنج روزگی تصریح کرد: با توجه به اینکه عدم‌تشخیص بیماری کم‌کاری تیروئید در نوزادان موجب عوارض جبران‌ناپذیری همچون عقب‌ماندگی ذهنی می‌شود، در سه‌ماهه اول سال جاری غربالگری تیروئید برای ۲۴۶ نوزاد تنگستانی انجام‌شده است.

رفیعی افزود: غربالگری شنوایی‌سنجی در روزهای اول تولد از اهمیت بالایی برخوردار است که با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۴۳ نوزاد در این زمینه غربالگری شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426912

مهمترین اخبار ایران و جهان: