نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 10:12

وزارت دادگستری هیچ دخالتی در پرونده‌های قضایی ندارد

وزیر دادگستری گفت: ما هیچ گونه دخالتی در پرونده‌های قضائی نمی‌کنیم و سیاست قوه قضائیه شنیده شدن صدای مردم است. 

به گزارش خبرنگار مهر، امین حسین رحیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محمود احمدی بیغش و تعدادی دیگر از نمایندگان مبنی بر علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی، گفت: مطابق با اصل ۱۶۰ قانون اساسی وظیفه وزیر دادگستری ارتباط بین قوه قضائیه با دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: قضیه این سوال از این قرار است که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بنده تقاضا کرد تا به همراه موکل خود که یک تولیدکننده بسیار خوشنام و پدری ۷۵ ساله بوده و بیش از ۵۰ تقدیرنامه در دولت‌های مختلف گرفته است، به ملاقات رئیس مجتمع قضائی برود تا توضیحاتی پیرامون مشکل ایجاد شده برای پسر این پدر ۷۵ ساله ارائه کند.

رحیمی ادامه داد: ما نیز وقت ملاقات را با رئیس مجتمع تنظیم کردیم و اگر نماینده مجلس شورای اسلامی هم نمی‌خواست و خود تولیدکننده درخواست می‌کرد، ما این وقت را برای تولیدکننده می‌گرفتیم. ما هیچ‌گونه دخالتی در روند پرونده نداشتیم و صرفاً وقت ملاقات گرفتیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه بنده اجازه ندارم نوع اتهام را بیان کنم چرا که پرونده در حال دادرسی است، گفت: هیچ گونه دخالتی در پرونده قضائی نشده، بلکه سیاست قوه قضائیه شنیده شدن صدای مردم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431612

مهمترین اخبار ایران و جهان: