نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 11:43

تردد ۴ میلیون زائر از محورهای مواصلاتی استان همدان

همدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در ایام اربعین حسینی تردد ۴ میلیون زائر در محورهای مواصلاتی استان همدان ثبت شد.

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ثبت تردد ۴ میلیون زائر از محورهای مواصلاتی استان همدان اظهار کرد: در طرح اربعین امسال (۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲) ۲۲ میلیون تردد با سامانه‌های تردد شمار به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷٪ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: امسال برای جابه‌جایی زوار اربعین هزار و ۱۰۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، میدل باس و سواری برای جابه‌جایی بالغ بر ۱۸ هزار زائر استفاده شد.

مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه جابه‌جایی‌ها نسبت به پارسال ۱۳٪ افزایش داشته است، گفت: روزانه بین ۱۵۰ تا ۸۰ دستگاه برای جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی به مرزهای مهران و خسروی از استان اعزام می‌شدند.

آهکی خاطرنشان کرد: با تمهیدات انجام شده امسال شاهد کاهش تصادفات در محورهای استان بودیم که این نشانگر اقدامات مؤثر و جهادی عوامل راهداری، پلیس راه و… بوده است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار اجرای خط کشی دو جزئی و خط کشی به صورت ۳ خطه در محورهای شریانی استان انجام شد، بیان کرد: در همین راستا هزار و ۹۰۰ کیلومتر خط کشی، ۱۰۰ مورد ایمن سازی تقاطع‌ها، ۲۶۰ کیلومتر روکش آسفالت، ۵۲ مورد آشکار سازی و رفع نقاط حادثه خیز، نصب ۱۰ کیلومتر نیوجرسی، نصب و تعمیر ۸ هزار و ۸۰۰ عدد تابلو و علائم، نصب ۱۴ کیلومتر روشنایی در گردنه اسدآباد، نصب ۷۰ بنر ترافیکی و … در سطح محورهای مواصلاتی استان همدان اجرا شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494212

مهمترین اخبار ایران و جهان: