نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 16:15

انتقاد از استخدام‌های غیرقانونی و بدون ضابطه در اسلام آبادغرب

کرمانشاه- امام جمعه اسلام آبادغرب با انتقاد از استخدام‌های غیرقانونی و بدون رعایت ضوابط یا فشار در برخی ادارات اسلام آبادغرب گفت: باید از نخبگان و جوانان اسلام آبادغرب استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد اظهار کرد: به گفته امام خمینی (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و اربعین نعمت بسیار بزرگی است که خدا به ما ارزانی داشته و باید مجالس این دوران را نشر و گسترش دهیم.

وی افزود: وقتی به صحرای کربلا و واقعه سال ۶۱ هجری نگاه می‌کنیم می‌بینیم افرادی که در مقطعی جز اصحاب ابی عبدالله (ع) بودند متأسفانه به واسطه لجاجت با اشخاصی دیگر از دایره عقل خارج شدند و شخصی مثل رفائل که به امام نامه نوشت تا به کوفه بیاید پس از مدتی پشت سر شمر نماز خواند نمونه این افراد است و این است که جهاد تبیین باید در تمام حوزه‌ها به خصوص حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی هم انجام شود و افرادی که امروز از سر لجاجت و یا از سر حب و بغض شخصی اقداماتی انجام می‌دهند بدانند که راه امثال رفائل را ادامه می‌دهند.

امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: مردم به صورت خودجوش و مردمی از زوار اباعبدالله با عشق و ارادت و بدون اجبار پذیرایی و خدمت رسانی می‌کنند و من از موکبداران به خاطر تلاششان تشکر می‌کنم و عده‌ای از سر لجاجت با عده‌ای دیگر افاضاتی دارند که باید به خاطر لجاجت خود پاسخگو باشند.

وی با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از اقدامات قابل تقدیر دولت تحت شعاع مسئله معیشت قرار گرفته و رهبری به دولتمردان تاکید کردند که به این موضوع رسیدگی کنند.

زمانی موسوی بیان کرد: اگر مدیران می‌خواهند تصمیمی بگیرند باید درگیر حواشی نشوند و حاشیه‌سازی هم نکنند که یکی از مشکلات اصلی استان کرمانشاه هم همین موضوع است که هزینه‌های زیادی را هم به دنبال دارد و مدیران باید مشورت درستی بگیرند.

وی ادامه داد: در برخی ادارات استخدام‌هایی خارج از قانون و ضوابط یا با فشار انجام می‌دهند و با معترض هم برخورد می‌کنند که باید استخدام‌ها با فراخوان و آزمون و انتخاب بهترین شخص انجام شود و من نسبت به این موضوع گله‌مندم و این به کارگیری‌های قومی و هرمی با هدف انتخابات انجام می‌شود در حالی که در اسلام آبادغرب نخبگان و جوانان کوشای فراوانی وجود دارد که باید از آنان استفاده شود نه اینکه آن‌ها را ناامید کرد.

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مصوبه مجلس درباره ساماندهی کارگران شرکتی گفت: این طرح باعث کاهش تبعیض و ناعدالتی می‌شود و واقعاً نیازمندیم که این مصوبه به تأیید شورای نگهبان برسد و به درستی هم اجرا شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480112

مهمترین اخبار ایران و جهان: