نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 14:22

عرصه‌های هنر جلوه‌گر فرهنگ عاشورا باشند

خرم‌آباد - معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تأکید کرد: تمامی عرصه‌های هنر جلوه‌گر فرهنگ عاشورا باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان یاوری امروز دوشنبه در آئین اختتامیه نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ با بیان اینکه آنچه که می‌تواند واقعه عظیم عاشورا را تبیین کند، ابزار هنر است چرا که برآمده از ذوق پاک و بی‌آلایش انسان است، اظهار داشت: اگر تا امروز مقوله عاشورا این گونه در دل‌های مؤمنان و شیعیان زنده مانده به‌واسطه زحمات شعرا، مداحان و … است.

وی با تأکید بر اینکه مقوله هنر خدمت بسیار بزرگی به فرهنگ عاشورایی کرده است، افزود: اگر امروز می‌خواهیم در حوزه فرهنگ عاشورایی و ترویج آن کار کنیم باید از ابراز هنر استفاده کنیم و هنر است که می‌تواند این حادثه عظیم را به تصویر بکشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در ادامه با تأکید بر اینکه تمامی عرصه‌های هنر شامل نقاشی، خطاطی و … می‌تواند جلوه‌گر عاشورا باشد، بیان داشت: فیلم‌ها و تئاترهای بسیار فاخری که ساخته شده می‌تواند در ترویج این فرهنگ مؤثر باشد.

یاوری با تقدیر از برگزارکنندگان سوگواره «چلچراغ» در لرستان و با اشاره به ارسال هزار اثر به این سوگواره، گفت: این امر مایه مباهات برای لرستان است، مردم و هنرمندان این استان در حوزه هنر و فرهنگ اهل‌بیت دارای جایگاه غنی و بسیار بالایی هستند.

وی، تأکید کرد: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد جلوه‌گری بیشتر این برنامه در استان باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه هنرمندان تعهد خود را به اهل‌بیت و فرهنگ عاشورا فراموش نکرده‌اند و همواره در این حوزه فعال و پای‌کار هستند، تصریح کرد: هنر متعهدانه در جای‌جای لرستان جاری است، ما قدردان این زحمات هستیم.

یاوری با اشاره اخلاص و تعهد بالای هنرمندان لرستانی در کار برای اهل‌بیت و ارزش‌های اسلامی و دینی، بیان داشت: اخلاص باعث دیده‌شدن کار می‌شود، اهل‌بیت به هیچ‌کس بدهکار نمی‌ماند، کسی که حتی یک‌قدم در این حوزه بردارد، بی‌مزد نخواهد ماند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494612

مهمترین اخبار ایران و جهان: