نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 18:53

کلنگ احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای زنجان بر زمین زده شد

زنجان-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: کلنگ احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در آزادراه زنجان - تبریز در ششمین روز گرامیداشت هفته دولت بر زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی پایگاه امداد ونجات جاده ای گفت: بر اساس آمایش سرزمینی باید ۱۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سطح استان احداث و به پایگاه های جاده ای موجود اضافه شود.

وی اظهار داشت: زمین پایگاه امداد و نجات جاده ای واقع در آزادراه زنجان – تبریز توسط شرکت شهرک های صنعتی استان به جمعیت هلال احمر زنجان هبه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآورشد: با احداث و توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای در سطح استان پاسخگویی به حوادث و سوانح در کمترین زمان ممکن امکانپذیر شده است که در کاهش تلفات به معنای واقعی تاثیرگذار خواهیم بود.

هاشمی به اعتبارات پایگاه امدادی کلنگ زنی شده اشاره کرد و ادامه داد: پنج میلیارد ریال از هزینه اجرای این پروژه از محل کمک های خیرین و مابقی نیز از محل اعتبارات مرکز، استانی و سایر خیرین تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت این پایگاه امدادی تا آخر سالجاری پایان خواهد یافت، خاطرنشان کرد: این پروژه به لحاظ جغرافیایی و استراتژیکی اهمیت دارد و حضور امدادگران و نجاتگران هلال احمر در این مکان که پرتردد و پرخطر محسوب می شود در کاهش تلفات تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475756

مهمترین اخبار ایران و جهان: